Pregled bibliografske jedinice broj: 619779
Cjeloživotno učenje i etičke dimenzije profesionalne prakse: izazovi i dileme
Cjeloživotno učenje i etičke dimenzije profesionalne prakse: izazovi i dileme // Pedagogija i kultura / Posavec, Koraljka ; Sablić, Marija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 56-63
CROSBI ID: 619779 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cjeloživotno učenje i etičke dimenzije profesionalne prakse: izazovi i dileme
(Lifelong learning and ethical dimensions of professional practice: challenges and dilemmas)
Autori
Čepić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogija i kultura
Urednik/ci
Posavec, Koraljka ; Sablić, Marija
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
56-63
ISBN
978-953-99167-7-8
Ključne riječi
diskurs cjeloživotnog učenja, suvremeni koncepti učenja, profesionalna praksa, osobne filozofske orijentacije, etička pitanja, donošenje etičkih odluka
(Lifelong learning discourse, contemporary learning concepts, professional practice, personal philosophical orientations, ethical issues, ethical decision making)
Sažetak
Polazeći od analize dominantnih interpretacija i tumačenja suvremenih koncepata učenja u okviru diskursa cjeloživotnog učenja, u radu se obrazlaže potreba za razmatranjem etičkih dilema koje su neminovni i sastavni dio profesionalne prakse. Cilj je ovoga rada pridonijeti razumijevanju nekih od prijepornih teškoća vezanih za ostvarivanje profesionalne prakse iz etičke perspektive kao kuturološkog imperativa u djelovanju i ukazati na moguće smjerove daljnjih aktivnosti u tom području. U radu se zastupa teza da je sposobnost jasne artikulacije kognitivnog okvira ili filozofske orijentacije od velike važnosti jer nam to može pomoći u suočavanju s etičkim dilemama te unapređivanju vlastite prakse. Da bi se dokazala ova teza, razmatraju se neki teorijski pristupi i modeli koji mogu pomoći u organiziranju naših promišljanja o pitanjima vrijednosti, obveza i posljedica pri donošenju etičkih odluka. Zaključuje se da će moralne dimenzije profesionalne prakse postati još kompleksnije i fluidnije te da će se zahtijevati znatno veća fleksibilnost pojedinaca u globaliziranom svijetu, u kojemu je različitost temeljna značajka.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija