Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 619152

Inducirana stresna situacija i uspjeh studenata u rješavanju jednostavnih matematičkih zadataka


Miljković, Dubravka
Inducirana stresna situacija i uspjeh studenata u rješavanju jednostavnih matematičkih zadataka // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2; 283-296 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni, znanstveni)


CROSBI ID: 619152 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inducirana stresna situacija i uspjeh studenata u rješavanju jednostavnih matematičkih zadataka
(INDUCED STRESSFUL SITUATION AND SUCCESS IN SOLVING SIMPLE MATHEMATICAL TASKS)

Autori
Miljković, Dubravka

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12 (2010), 2; 283-296

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni, znanstveni

Ključne riječi
negativne emocije; stres; studenti; visokoškolska nastava
(college students; higher education; negative emotions; stress)

Sažetak
(Visoko)školska sredina provocira cjelokupnu paletu emocija: od uzbuđenja i radosti do tuge i anksioznosti. Opravdano je pretpostaviti da će sposobnost učenika (studenta) da upravlja emocijama utjecati na sposobnost praćenja nastave. Oni s razvijeni(ji)m vještinama upravljanja emocijama mogu se bolje usmjeriti na školske zadatke što onda rezultira i boljim školskim uspjehom. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi hoće li i kako će inducirana stresna situacija u visokoškolskoj nastavi (nenajavljeni kolokvij) utjecati na uspjeh studenata u rješavanju jednostavnih matematičkih zadataka, tj. zadataka koji nisu povezani s programom studiranja a na točnost njihovoga rješavanja ne utječu neka specifična znanja i sposobnosti po kojima bi se studenti trebali međusobno razlikovati. Ispitanici su bili studenti PMF-a i ERF-a, ukupno njih 147. Analizama varijance ispitana je značajnost razlika u broju točnih, netočnih i ukupno rješavanih zadataka u eksperimentalnoj i kontrolnoj skupini. Pokazalo se da "zastrašivanje" ima efekta: studenti se više trude kako bi riješili zadatke. Međutim, pritom čine i više pogrešaka nego studenti u kontrolnoj situaciji. Budući da je učenje o tome kako upravljati svojim emocijama značajna posredujuća varijabla u školskom uspjehu, bilo bi bilo vrijedno podržati u školama programe razvoja socijalno-emocionalnih vještina – kako za učenike (studente), tako i za one koji s njima rade.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Miljković, Dubravka
Inducirana stresna situacija i uspjeh studenata u rješavanju jednostavnih matematičkih zadataka // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2; 283-296 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni, znanstveni)
Miljković, D. (2010) Inducirana stresna situacija i uspjeh studenata u rješavanju jednostavnih matematičkih zadataka. Odgojne znanosti, 12 (2), 283-296.
@article{article, author = {Miljkovi\'{c}, Dubravka}, year = {2010}, pages = {283-296}, keywords = {negativne emocije, stres, studenti, visoko\v{s}kolska nastava}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {12}, number = {2}, issn = {1846-1204}, title = {Inducirana stresna situacija i uspjeh studenata u rje\v{s}avanju jednostavnih matemati\v{c}kih zadataka}, keyword = {negativne emocije, stres, studenti, visoko\v{s}kolska nastava} }
@article{article, author = {Miljkovi\'{c}, Dubravka}, year = {2010}, pages = {283-296}, keywords = {college students, higher education, negative emotions, stress}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {12}, number = {2}, issn = {1846-1204}, title = {INDUCED STRESSFUL SITUATION AND SUCCESS IN SOLVING SIMPLE MATHEMATICAL TASKS}, keyword = {college students, higher education, negative emotions, stress} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • SSCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font