Pregled bibliografske jedinice broj: 618527
Perspektive interkulturalnog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj
Perspektive interkulturalnog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj // Stručni skup vjeroučitelja Varaždinske biskupije - Interkulturalni odgoj i obrazovanje kroz prizmu vjerskog odgoja: problem i perspektiva (Romska nacionalna manjina)
Petrijanec, Hrvatska, 2013. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 618527 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Perspektive interkulturalnog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj
(Perspective of Intercultural upbringing and education in Croatia)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Stručni skup vjeroučitelja Varaždinske biskupije - Interkulturalni odgoj i obrazovanje kroz prizmu vjerskog odgoja: problem i perspektiva (Romska nacionalna manjina)
Mjesto i datum
Petrijanec, Hrvatska, 07.01.2013
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Interkultiralni odgoj i obrazovanje; Hrvatska; Romi
(Intercultural upbringing and education; Croatia; Roma)
Sažetak
Temeljna pitanja interkulturalnoga i obrazovanja na manjinskim jezicima u Hrvatskoj proizlaze iz prihvaćenoga odnosa, stava prema multikulturalnom društvu. Koncepcija interkulturalnoga odgoja i obrazovanja formira se unutar dihotomnih zahtjeva: obrazovanja u funkciji otkrivanja i poticaja razvoja pojedinca prema univerzalnim obilježjima, koja će ga učiniti sličnim drugima, ili preferiranja suprotnog procesa - odgoja i obrazovanja u pravcu uključivanja u određene skupine i zajednice s posebnom kulturom (ili proces osiguravanja prava na postojanje i izražavanje vlastitih obilježja). Interkulturalni bi kurikulum trebao predvidjeti uvođenje novih pedagoških pristupa, metoda i praksi na razini škole i razreda, koji pomažu razviti kod učenika (kritički) osjećaj vlastitoga kulturnog identiteta te kroz njega i razumijevanje različitog nacionalnog i etničkog identiteta, kako bi mogli otkriti zajedničku humanost koja nadilazi sve kulturne i druge razlike, što je posebno razvidno i za odgoj i obrazovanje Roma u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)