Pregled bibliografske jedinice broj: 617796
Učinkovitost PATHS-RASTEM programa u školskom okruženju
Učinkovitost PATHS-RASTEM programa u školskom okruženju // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2012. str. 99-99 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 617796 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovitost PATHS-RASTEM programa u školskom okruženju
(PATHS-RASTEM effectiveness in school settings)
Autori
Novak, Miranda ; Mihić, Josipa ; Bašić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
/ Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb, 2012, 99-99
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8. međunarodni znanstveni skup Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
PATHS-RASTEM program; univerzalna prevencija; prevencija u školi; preventivni programi
(PATHS program; univerzal prevention; prevention in school settings; preventiove programs)
Sažetak
U ovom će se radu izložiti rezultati istraživanja školskog PATHS-RASTEM programa proizašli iz projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno-emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama (PATHS-RASTEM)“ čija je voditeljica prof. dr.sc. Josipa Bašić. PATHS-RASTEM je znanstveno utemeljen univerzalni preventivni program koji je dizajniran za provedbu u vrtićima te nižim razredima osnovne škole. PATHS program su razvili Mark Greenberg i Carol Kusché motivirani potrebom za sveobuhvatnim razvojno utemeljenim kurikulumom koji će podržavati razvoj socijalno-emocionalnih kompetencija kod djece te pomoći u preveniranju ponašajnih i emocionalnih problema. U školskom okruženju programske aktivnosti u sklopu redovne nastave provode učiteljice. Provedba projekta PATHS-RASTEM financirana je sredstvima Svjetske banke putem fonda Jedinstvo uz pomoć znanja. Projekt se provodio od lipnja 2010. do lipnja 2012. te je unutar tog razdoblja provedena randomizirana studija školskog PATHS-RASTEM kurikuluma s kontrolnom skupinom. PATHS-RASTEM program implementiran je u 15 škola na području grada Zagreba, Rijeke i Istarske županije. Svaka je škola bila uparena sa školom u kojoj se program nije provodio tako da je u ukupnom uzorku sudjelovalo 30 eksperimentalnih i 30 kontrolnih razreda. Učinak PATHS-RASTEM programa provjeren je na uzorku od 300 učenika za koje su informacije o njihovim socijalno-emocionalnim kompetencijama, prilagodbi, ponašanju među vršnjacima i suradnji u razredu prikupljeni od strane njihovih učiteljica. Od tih je 300 učenika sa njih 150 provedeno direktno ispitivanje gdje su prikupljeni podaci o njihovom prepoznavanju i samoregulaciji emocija, načinima rješavanja problema te njihovom samopoimanju. Istraživanje je provedeno u dvije točke: u rujnu 2010., prije provedbe PATHS-RASTEM programa te u ožujku 2012., nakon provedbe PATHS-RASTEM programa. U radu će biti predstavljeni učinci programa te analize razlika između eksperimentalne skupine koja je sudjelovala u programu te kontrolne skupine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb