Pregled bibliografske jedinice broj: 615194
Razredno-nastavno ozračje i zadovoljstvo učenika nastavom
Razredno-nastavno ozračje i zadovoljstvo učenika nastavom // Acta Iadertina, 3 (2006), 29-43 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znastveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 615194 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razredno-nastavno ozračje i zadovoljstvo učenika nastavom
(The Role of Basic Factors of Classroom Atmosphere in the Pupils' Satisfaction with School)
Autori
Jagić, Stjepan ; Jurčić, Marko
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 3
(2006);
29-43
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znastveni članak, znanstveni
Ključne riječi
doživljaj; kohezija razreda; razredno-nastavno ozračje; strah od neuspjeha; učiteljeva podrška; zadovoljstvo nastavom
(classroom atmosphere; classroom cohesion; fear of failure; perception; school satisfaction; teacher support)
Sažetak
Predmet rada je analiza percepcije temeljnih čimbenika razredno-nastavnog ozračja i zadovoljstva nastavom učenika osnovnih škola. Istraživanje je provedeno 2002. godine u četirima gradskim i četirima prigradskim hrvatskim osnovnim školama na uzorku od 1264 učenika 6. i 8. razreda. U radu su prikazane razlike u doživljaju straha od neuspjeha, podrške učitelja, kohezije razreda i zadovoljstva nastavom učenika i veza temeljnih čimbenika i zadovoljstva nastavom. Rezultati ukazuju da djevojčice pozitivnije procjenjuju koheziju razreda i zadovoljnije su nastavom u odnosu na dječake ; da učenici osmih razreda imaju manji strah od neuspjeha, procjenjuju koheziju razreda boljom, učiteljevu podršku višom te su nezadovoljniji nastavom u odnosu na učenike šestih razreda i da učenici gradskih škola doživljavaju koheziju razreda boljom, a učenici prigradskih škola učiteljevu podršku višom. Utvrđena je povezanost između doživljaja temeljnih čimbenika razredno-nastavnoga ozračja i zadovoljstva učenika nastavom (manji strah od neuspjeha, veća učiteljeva podrška te bolja kohezija razreda - veće učenikovo zadovoljstvo nastavom).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija