Pregled bibliografske jedinice broj: 614681
Tranzit. Válogatás a kortárs horvát drámatermésből
Tranzit. Válogatás a kortárs horvát drámatermésből // Tranzit: Kortárs horvát drámák antológiája / Ágoston, Zoltán (ur.).
Pečuh: Jelenkor Alapítvány, 2012. str. 5-11
CROSBI ID: 614681 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tranzit. Válogatás a kortárs horvát drámatermésből
(Transit. Selection of contemporary Croatian drama productions)
Autori
Trojan, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Tranzit: Kortárs horvát drámák antológiája
Urednik/ci
Ágoston, Zoltán
Izdavač
Jelenkor Alapítvány
Grad
Pečuh
Godina
2012
Raspon stranica
5-11
ISBN
978-963-88527-2-4
Ključne riječi
Suvremena hrvatska drama, Antologija, Mađarska, tranzicija, neorealizam
(Contemporary Croatian drama, Antology, Hungary, transition, neorealism)
Sažetak
Neorealističke tendencije u izabranim hrvatskim suvremenim dramskim tekstovima gotovo programatski oponiraju kazalištu koje se zatvaralo u eksperimentalne strategije, zanemarujući tako komunikativnost i ostajući iza leđa svim etičkim i zbiljskim problematizacijama: gledatelj koji bježi iz kazališta postmodernističkoga dramatičara iz prve polovice devedesetih prošloga stoljeća polako se vraća, što između ostaloga znači da suvremena drama i kazalište ipak polagano prihvaćaju izazov zbilje. Dakle, koliko god da su dramski inovativni i najzanimljiviji izabrani dramski autori afirmirani devedesetih, općenito možemo reći da u hrvatskoj dramskoj produkciji i teatru ne dominira ni jedna generacija ili poetika, ali dominira tematska i žanrovska različitost, te da nakon rada slijedi još jedna bitan zaokret: interes dramatičara okreće se problematizaciji zbilje. I čitatelj i pisac uronjeni su u zbilju, točnije – u poslijeratnu zbilju ; nema više frustracije prošlošću ili politikom, koliko ima frustracije svakodnevicom. Početkom 21. stoljeća hrvatska dramska književnost neprijeporno je označena zaokretima: od devedesetih postmodernistički dramski model nove generacije radikalno poništava dotadašnji, potom se dramatičari u poslijeratnom vremenu ipak okreću akutnim problemima zbilje, koliko god se kao dio postmoderne kulture pisac više ne može založiti ni za jednu ideju.
Izvorni jezik
Ostalo
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
Napomena
Rad je objavljen na mađarskom jeziku.