Pregled bibliografske jedinice broj: 614333
Modernost pedagoške koncepcije Marie Montessori
Modernost pedagoške koncepcije Marie Montessori // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 205-216 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 614333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modernost pedagoške koncepcije Marie Montessori
(The contemporariness of Maria Montessori's pedagogical concept)
Autori
Bašić, Slavica
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 8
(2011), 2;
205-216
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
senzibilna razdoblja; didaktički oblikovana okolina; slobodni izbor; razvojna i moralna sloboda; etos odgajatelja
(sensitive periods; didactically formulated environment; freedom of choice; developmental and moral freedom; ethos of the teacher)
Sažetak
U zadnjim desetljećima sve veći broj znanstvenika i pedagoga praktičara pokazuje interes za Montessori pedagogiju, provjerava je u praksi i argumentira da se radi o modernoj, vremenu primjerenoj pedagogiji koja odgovara na razvojne potrebe suvremen djece i mladih. Brojna istraživanja pokazuju da djeca iz Montessori škola u usporedbi s djecom iz standardnih škola pokazuju bolju motivaciju za učenje, višestruke interese, samostalnost i pozitivan odnos prema učenju i veću odgovornost prema zajednici. Istraživanja neuroznanosti i razvojne psihologije potvrđuju postavke Montessori pedagogije o individualnom planu razvoja, koji prolazi određene stupnjeve (senzibilna razdoblja, prozori učenja) te o potrebi didaktički oblikovane okoline kao pomoći u individualnom razvoju. Zahtjev za slobodom, samostalnosti i samoaktivnosti Montessori je, za razliku od emancipatorske pedagogije i sociokonstruktivizma, postavila u okvire razvojne i moralne slobode i jasno definirala uvjete slobode i pretpostavke samostalnosti djeteta. Sloboda shvaćena kao izgradnja kompetencija za djelovanje – cilj je ali i put koji dijete prolazi u svome razvoju i na kojemu treba sigurnost, zaštićenost, praćenje i pomoć odraslih. Modernost Montessori pedagogije treba tražiti u znanstveno utemeljenoj psihologiji razvoja, u pedagoški oblikovanoj ponudi učenja i u pedagoškom etosu odgajatelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Slavica Bašić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts