Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 613712

Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja


Slunjski, Edita
Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja // Suvremeni tokovi u ranom odgoju / Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela (ur.).
Zenica: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012. str. 315-330


CROSBI ID: 613712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja
(Challenges and perspectives of early education curriculum development)

Autori
Slunjski, Edita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Suvremeni tokovi u ranom odgoju

Urednik/ci
Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela

Izdavač
Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici

Grad
Zenica

Godina
2012

Raspon stranica
315-330

ISBN
978-9958-697-24-1

Ključne riječi
kurikulum, istraživanje, pluralizam pedagoških ideja i koncepcija
(curriculum, research, pluralism of pedagogical ideas and conceptions)

Sažetak
Kurikulum ranog odgoja određuje se kao teorijska razvojna koncepcija koja se u praksi propituje i modificira, u traganju efikasnim oblicima podrške odgoju i obrazovanju djece. Ona podrazumijeva praćenje i razumijevanje kompleksne dinamike aktivnosti djece i zajedničko promišljanje, realiziranje i evaluaciju odgojno–obrazovnog procesa. Ustanovu ranog odgoja potrebno je transformirati u zajednicu koju karakterizira profesionalna povezanost, suradnja i timski rad. Suradnja i profesionalno partnerstvo odgajatelja nužne su pretpostavke ostvarivanja kvalitetne odgojno-obrazovne prakse i razvoja kurikuluma. Istraživanjem odgojno-obrazovne prakse u različitim ustanovama ranog odgoja, moguće je doći do nekih njezinih zajedničkih značajki, što može biti korisno za izgradnju teorije o kurikulumu. No, u svakoj ustanovi, kurikulum se konstruira kao jedinstvena i neponovljiva teorijska koncepcija izrasla na temeljima njene autentične prakse. Ovako određen kurikulum podupire autonomiju svake odgojno–obrazovne ustanove, ostavljajući prostor za pluralizam pedagoških ideja i koncepcija, temeljenih na humanističkim idejama i razvojno–primjerenoj praksi. Krucijalni instrument razvijanja odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma, predstavljaju istraživačke i refleksivne kompetencije odgajatelja, koje se mogu izgraditi uključivanjem u akcijska istraživanja. Ovaj oblik profesionalizma, svakom odgajatelju omogućuje da u okviru svojeg odgojno-obrazovnog djelovanja funkcionira kao aktivni, kreativni, konstruktivni i misaoni subjekt. Time se odgajatelje može pretvoriti u predvodnike pozitivnih promjena, koji u ustanovama ranog odgoja postaju kreatorima i rekreatorima kurikuluma, osiguravajući im jedinstvenost i kvalitetu. Taj proces nije jednostavan nego zahtjevan, kompleksan i povezan s različitim izazovima. Ovim se radom nastoji doprinjeti rasvjetljavanju uvjeta koji omogućuju organizacijski razvoj ustanove ranog odgoja te kontinuiranu transformaciju odgojno–obrazovne prakse i razvoj kurikuluma u njoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Edita Slunjski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Slunjski, Edita
Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja // Suvremeni tokovi u ranom odgoju / Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela (ur.).
Zenica: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012. str. 315-330
Slunjski, E. (2012) Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja. U: Pehlić, I., Vejo, E. & Hasanagić, A. (ur.) Suvremeni tokovi u ranom odgoju. Zenica, Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, str. 315-330.
@inbook{inbook, author = {Slunjski, Edita}, year = {2012}, pages = {315-330}, keywords = {kurikulum, istra\v{z}ivanje, pluralizam pedago\v{s}kih ideja i koncepcija}, isbn = {978-9958-697-24-1}, title = {Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja}, keyword = {kurikulum, istra\v{z}ivanje, pluralizam pedago\v{s}kih ideja i koncepcija}, publisher = {Islamski pedago\v{s}ki fakultet Univerziteta u Zenici}, publisherplace = {Zenica} }
@inbook{inbook, author = {Slunjski, Edita}, year = {2012}, pages = {315-330}, keywords = {curriculum, research, pluralism of pedagogical ideas and conceptions}, isbn = {978-9958-697-24-1}, title = {Challenges and perspectives of early education curriculum development}, keyword = {curriculum, research, pluralism of pedagogical ideas and conceptions}, publisher = {Islamski pedago\v{s}ki fakultet Univerziteta u Zenici}, publisherplace = {Zenica} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font