Pregled bibliografske jedinice broj: 613448
Razvoj i promjene u sustavu obrazovanja – Može li svaki učenik uspjeti?
Razvoj i promjene u sustavu obrazovanja – Može li svaki učenik uspjeti? // Zbornik radova u elektronskom obliku / Čehajić-Labaš, Dunja ; Štajdohar Pađen, Olga ; Pavlinić Tomlison, Jadranka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za kvalitetu (HDK), 2012. str. 106-114 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 613448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj i promjene u sustavu obrazovanja – Može li svaki učenik uspjeti?
(Development and changes in the educational system - can every student succeed?)
Autori
Dolšak, Liljana ; Tarnik, Tamara ; Crnobori, Lada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova u elektronskom obliku
/ Čehajić-Labaš, Dunja ; Štajdohar Pađen, Olga ; Pavlinić Tomlison, Jadranka - Zagreb : Hrvatsko društvo za kvalitetu (HDK), 2012, 106-114
Skup
12.hrvatska konferencija o kvaliteti i 3.znanstveni skup Hrvatskog društva za kvalitetu
Mjesto i datum
Brijuni, Hrvatska, 10.05.2012. - 12.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
senzomotorička stimulacija mozga; obrazovanje; kvalitetna škola; senzorna integracija; kompetencija
(sensomotoric brain stimulation; education; quality school; sensory integration; competence)
Sažetak
Mozak je dinamičan organ koji se hrani podražajima i iskustvima iz okoline. Senzorna stimulacija i motorička aktivacija u godinama ranog djetinjstva modeliraju neurone i veze među njima, oblikujući senzorne i motoričke procese koji će ostati relativno stabilni do kraja životne dobi osobe. Kada je kapacitet na senzomotoričkoj razni razvijen, dijete je sposobnije naučiti zbrojiti dva broja, napisati rečenicu ili družiti se s prijateljima. Djeca se razlikuju po svojim mentalnim i fizičkim karakteristikama te potječu iz okoline koja je za razvoj njihova mozga bila različito stimulirajuća. Jednoobrazno obrazovanje bez obzira na spol, mentalne i fizičke karakteristike djece, nedovoljno kvalitetno osmišljene slobodne aktivnosti kako školske tako i izvannastavne, nedostatak stvaranja čvrstog kontakta između učitelja i učenika, propuštanje prilike za dopunskim obrazovanjem te učenje poučavanjem umjesto istraživanjem, ne stvara kompetentne mlade ljude koji znaju primijeniti svoje znanje i vještine u praksi te stvoriti za sebe kvalitetnu, svrhovitu i ispunjavajuću budućnost. U ovom radu dan je prikaz mogućnosti unaprjeđenja sustava obrazovanja u Hrvatskoj primjenom načela Glasserove teorije izbora i kvalitetne škole te osvrt na utjecaj stupnja senzorne integracije djeteta na školski uspjeh.
Izvorni jezik
Hrvatski