Pregled bibliografske jedinice broj: 611418
Osnaživanje uloge budućih odgajatelja u očuvanju mentalnog zdravlja predškolske djece: promjene studijskog programa
Osnaživanje uloge budućih odgajatelja u očuvanju mentalnog zdravlja predškolske djece: promjene studijskog programa // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 2 (2012), 28; 130-144 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 611418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnaživanje uloge budućih odgajatelja u očuvanju mentalnog zdravlja predškolske djece: promjene studijskog programa
(STRENGTHENING FUTURE PRESCHOOL TEACHERS' ROLE IN PRESERVING THE MENTAL HEALTH OF PRESCHOOOL CHILDREN: CURRENT CHANGES IN THE STUDY PROGRAM)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Vlah, Nataša ; Vujičić, Lidija
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 2
(2012), 28;
130-144
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
očuvanje mentalnog zdravlja djece; razvojna psihopatologija; studijski program; uloga odgajatelja
(developmental psychopathology; preschool teachers' role; preserving mental health of preschool children; study program)
Sažetak
Osnovni cilj unaprjeđenja studijskih programa je nastojanje da se osigura razvoj svih onih kompetencija koje su potrebne za adekvatno profesionalno djelovanje i razvoj. Studijski program Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta u Rijeci uključuje izborni kolegij Razvojna psihopatologija, a prvi put se izvodio u akademskoj 2010./2011. godini. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove budućih odgajatelja o njihovoj ulozi u očuvanje mentalnog zdravlja djece te o svrsishodnosti odslušanog kolegija u tom kontekstu. U istraživanju je sudjelovalo 32 studenta (2 muškog i 30 ženskog spola) prosječne dobi od 22 godine. Primijenjena je anketa od 15 pitanja zatvorenog tipa. Anketa je bila dobrovoljna, anonimna, a popunjavanje je trajalo 5 minuta. Rezultati ankete su potvrdili hipotezu o korisnosti i adekvatnosti novog kolegija pri oblikovanju kompetencija koje su budućim odgajateljima potrebne za očuvanje mentalnog zdravlja djece. Općenito, sve su procjene visoke i vrlo visoke, što ukazuje na slijedeće: a) da su budući odgajatelji visoko senzibilizirani na svoju preventivnu ulogu po pitanju ranog uočavanja i prepoznavanja rizičnih ponašanja kod djece predškolske dobi ; b) da smatraju da su njihove kompetencije pri očuvanju mentalnog zdravlja djece osnažene ; c) te da im je u tome značajno pomogao upravo kolegij Razvojne psihopatologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Meteorological and Geoastrophysical Abstracts
- EBSCO