Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 608989

Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije


Marko Palekčić
Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije // Hrvatić, N., Klapan, A., Pedagogija i kultura , Svezak 1, Hrvatsko pedagogijsko društvo / Hrvatić Neven i Klapan Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 322-333 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 608989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije
(Cultivation of theoretical thought as the condition for identity and scientific status of pedagogy)

Autori
Marko Palekčić

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Hrvatić, N., Klapan, A., Pedagogija i kultura , Svezak 1, Hrvatsko pedagogijsko društvo / Hrvatić Neven i Klapan Anita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 322-333

Skup
Pedagogija i kultura

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24 do 26 rujan

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kultiviranje teorijskog mišljenja; identitet i znanstveni status pedagogije; pedagogijska znanstvena perspektiva; nastava; savjetovanje.
(cultivation of theoretical thought; identity and scientific status of pedagogy; pedagogical scientific perspective; teaching)

Sažetak
U radu se tematizira problem identiteta i znanstvenog statusa pedagogije uopće i na dva primjera (nastave i savjetovanja) posebice. Suvremeno stanje pedagogije kao znanosti obilježeno je, među ostalim, izostajanjem jasne pedagogijske znanstvene perspektive (differentia specifica) prema drugim znanostima, preuzimanjem znanstvenih gledišta, teorija, modela i pojmova iz drugih disciplina uz istodobno izostajanje „domaćih“ pojmova, velikim brojem novih diferenciranih pedagogija i nepovezanošću istih s općom ili sustavnom pedagogijom, nedostatnom distinktivnošću pedagogijskih istraživanja. Kultiviranje (fundamentalnog) teorijskog mišljenja u pedagogiji, prema mišljenju autora, osnovni je uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije. Teorijsko mišljenje je i sredstvo i svrha transformacije postojeće i izgradnje primjerenije znanstvene perspektive pedagogije. Ona će omogućiti primjereno relacioniranje teorijskih, empirijskih i pragmatičkih istraživanja, jer će postojati zajednička pedagogijska teorijska osnova. Izgrađena pedagogijska znanstvena perspektiva će pridonijeti i primjerenijem poimanju i rješavanju problema odnosa teorije i prakse u pedagogiji te odnosa pedagogije kao znanstvene discipline i pedagogije kao profesije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Rad se nalazi u Zborniku radova u digitalnom obliku na web stranici: www.pedagogija.hr



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marko Palekčić
Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije // Hrvatić, N., Klapan, A., Pedagogija i kultura , Svezak 1, Hrvatsko pedagogijsko društvo / Hrvatić Neven i Klapan Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 322-333 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Marko Palekčić (2012) Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije. U: Hrvatić Neven i Klapan Anita (ur.)Hrvatić, N., Klapan, A., Pedagogija i kultura , Svezak 1, Hrvatsko pedagogijsko društvo.
@article{article, year = {2012}, pages = {322-333}, keywords = {kultiviranje teorijskog mi\v{s}ljenja, identitet i znanstveni status pedagogije, pedagogijska znanstvena perspektiva, nastava, savjetovanje.}, title = {Kultiviranje teorijskog mi\v{s}ljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije}, keyword = {kultiviranje teorijskog mi\v{s}ljenja, identitet i znanstveni status pedagogije, pedagogijska znanstvena perspektiva, nastava, savjetovanje.}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, year = {2012}, pages = {322-333}, keywords = {cultivation of theoretical thought, identity and scientific status of pedagogy, pedagogical scientific perspective, teaching}, title = {Cultivation of theoretical thought as the condition for identity and scientific status of pedagogy}, keyword = {cultivation of theoretical thought, identity and scientific status of pedagogy, pedagogical scientific perspective, teaching}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font