Pregled bibliografske jedinice broj: 608989
Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije
Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije // Hrvatić, N., Klapan, A., Pedagogija i kultura , Svezak 1, Hrvatsko pedagogijsko društvo / Hrvatić Neven i Klapan Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 322-333 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 608989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije
(Cultivation of theoretical thought as the condition for identity and scientific status of pedagogy)
Autori
Marko Palekčić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Hrvatić, N., Klapan, A., Pedagogija i kultura , Svezak 1, Hrvatsko pedagogijsko društvo
/ Hrvatić Neven i Klapan Anita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 322-333
Skup
Pedagogija i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24 do 26 rujan
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kultiviranje teorijskog mišljenja; identitet i znanstveni status pedagogije; pedagogijska znanstvena perspektiva; nastava; savjetovanje.
(cultivation of theoretical thought; identity and scientific status of pedagogy; pedagogical scientific perspective; teaching)
Sažetak
U radu se tematizira problem identiteta i znanstvenog statusa pedagogije uopće i na dva primjera (nastave i savjetovanja) posebice. Suvremeno stanje pedagogije kao znanosti obilježeno je, među ostalim, izostajanjem jasne pedagogijske znanstvene perspektive (differentia specifica) prema drugim znanostima, preuzimanjem znanstvenih gledišta, teorija, modela i pojmova iz drugih disciplina uz istodobno izostajanje „domaćih“ pojmova, velikim brojem novih diferenciranih pedagogija i nepovezanošću istih s općom ili sustavnom pedagogijom, nedostatnom distinktivnošću pedagogijskih istraživanja. Kultiviranje (fundamentalnog) teorijskog mišljenja u pedagogiji, prema mišljenju autora, osnovni je uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije. Teorijsko mišljenje je i sredstvo i svrha transformacije postojeće i izgradnje primjerenije znanstvene perspektive pedagogije. Ona će omogućiti primjereno relacioniranje teorijskih, empirijskih i pragmatičkih istraživanja, jer će postojati zajednička pedagogijska teorijska osnova. Izgrađena pedagogijska znanstvena perspektiva će pridonijeti i primjerenijem poimanju i rješavanju problema odnosa teorije i prakse u pedagogiji te odnosa pedagogije kao znanstvene discipline i pedagogije kao profesije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad se nalazi u Zborniku radova u digitalnom obliku na web stranici: www.pedagogija.hr