Pregled bibliografske jedinice broj: 608009
Suvremena hrvatska dramska produkcija nakon 2000. godine
Suvremena hrvatska dramska produkcija nakon 2000. godine // X. međunarodni kroatistički znanstveni skup / Blažetin, Stjepan (ur.).
Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2012. str. 265-275 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 608009 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremena hrvatska dramska produkcija nakon 2000. godine
(Contemporary Croatian drama productions since 2000.)
Autori
Trojan, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
X. međunarodni kroatistički znanstveni skup
/ Blažetin, Stjepan - Pečuh : Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2012, 265-275
ISBN
978-963-88818-4-7
Skup
X. međunarodni kroatistički znanstveni skup
Mjesto i datum
Pečuh, Mađarska, 21.10.2010. - 22.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Suvremena hrvatska drama; Davor Špišić; Mate Matišić; Ivan Vidić; Ivana Sajko; problematiziranje zbilje; neorealizam
(Contemporary Croatian drama; Davor Spisic; Mate Matisic; Ivan Vidic; Ivana Sajko; approach to reality; neorealism)
Sažetak
U radu se pozorno analiziraju tri hrvatska dramska teksta nastala nakon 2000. godine: Jug 2 Davora Špišića (2001.), Veliki bijeli zec Ivana Vidića (2002.), Sinovi umiru prvi Mate Matišića (2002.) i Žena-bomba Ivane Sajko (2004.) kako bi se pokazalo da u hrvatskoj dramskoj produkciji i teatru nakon 2000. godine ne dominira ni jedna generacija ili poetika, prisutna je tematska i žanrovska različitost, te da nakon ratnog dramskog eskapizma slijedi vrlo bitan zaokret: interes dramatičara okreće se problematizaciji zbilje. I čitatelj i pisac uronjeni su u zbilju, točnije – u poslijeratnu zbilju ; nema više frustracije prošlošću ili politikom, koliko ima frustracije svakodnevicom. Početkom 21. stoljeća hrvatska dramska književnost neprijeporno je označena zaokretima: od devedesetih postmodernistički dramski model nove generacije radikalno poništava dotadašnji, potom se dramatičari u poslijeratnom vremenu ipak okreću akutnim problemima zbilje, koliko god se kao dio postmoderne kulture pisac više ne može založiti ni za jednu ideju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti