Pregled bibliografske jedinice broj: 607381
Prognoziranje ljekarničke prodaje proizvoda za zaštitu od sunca
Prognoziranje ljekarničke prodaje proizvoda za zaštitu od sunca, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 607381 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prognoziranje ljekarničke prodaje proizvoda za zaštitu od sunca
(Forecasting sales of pharmaceutical products for sun protection)
Autori
Vuina, Dragica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.10
Godina
2012
Stranica
115
Mentor
Čižmešija, Mirjana
Ključne riječi
Prognoziranje prodaje; Farmaceutski proizvod; Model; Zaštita od sunca
(sales forecasting; pharmaceutical product; model; sun protection)
Sažetak
U radu je prognoziranje prodaje analizirano s kvantitativnog aspekta. Provedena je usporedba prediktivnih svojstava različitih prognostičkih modela. Izložene su specifičnosti hrvatskog ljekarničkog tržišta proizvoda za zaštitu od sunca. Nakon sagledavanja obilježja i dinamike vremenskih serija prodaje proizvoda za zaštitu od sunca, primjenjeni su odgovarajući statistički prognostički modeli i ispitana njihova reprezentativnost. Prognoziranje je provedeno neparametarskim metodama izglađivanja vremenskih serija i metodama analize ocijenjenog modela višestruke regresije sa sezonskim dummy varijablama. Od metoda izglađivanja istaknuti su kao prikladni Holt-Wintersov aditivni model i Holt-Wintersov multiplikativni model. Pri kvantificiranju utjecaja sezone odnosno izračunavanju sezonskih indeksa korištena je metoda centriranih dvanaestmjesečnih pomičnih prosjeka. Odabir reprezentativnog prognostičkog modela proveden je (između ostaloga) na temelju minimalne prosječne kvadratne prognostičke pogreške (RMSE). Kao najprikladniji je izrabran Holt-Wintersov multiplikativni mode. U radu su korišteni mjesečni podaci prodaje proizvoda za zaštitu od sunca farmaceutske tvrtke čije ime se ne navodi zbog tvrtkinog pravila o poslovnoj tajni, za razdoblje od siječnja 2007. do prosinca 2011. godine, a po odabranom modelu je provedeno prognoziranje prodaje za narednih dvanaest mjeseci, odnosno do prosinca 2012. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija