Pregled bibliografske jedinice broj: 607379
Muzejsko-edukacijski projekti u nastavi Likovne umjetnosti
Muzejsko-edukacijski projekti u nastavi Likovne umjetnosti // Partnerstvo. Knjiga sažetaka sa VII. skupa muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem. / Bede, Lana ; Margetić, Mirjana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko muzejsko društvo, 2012. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 607379 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Muzejsko-edukacijski projekti u nastavi Likovne umjetnosti
(Museum-educational projects in the teaching of visual arts)
Autori
Alviž, Josipa ; Nestić, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Partnerstvo. Knjiga sažetaka sa VII. skupa muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem.
/ Bede, Lana ; Margetić, Mirjana - Zagreb : Hrvatsko muzejsko društvo, 2012
Skup
VII. skup muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 14.11.2012. - 16.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
muzejsko-edukacijski projekti; radionička nastava; metodičke vježbe; nastava Likovne umjetnosti; Muzej za umjetnost i obrt (Zagreb); Odsjek za povijest umjetnosti (Zagreb)
(museum-educational project; workshop teaching; methodical exercises; visual arts education; Museum of Arts and Crafts (Zagreb); Department of Art History (Zagreb))
Sažetak
Obrazovna djelatnost muzeja u Hrvatskoj temelji se ponajprije na suradnji muzeja i obrazovno-odgojnih institucija. Prednosti učenja u muzeju, potvrđene u praksi, višestruko su istaknute i u dosadašnjoj stranoj i domaćoj literaturi. Unatoč tome, spomenuta suradnja u Hrvatskoj nije sustavno provedena na službenoj razini i prvenstveno ovisi o pojedinačnom angažmanu i dobroj volji odgojitelja, odnosno nastavnika. Izlaganjem se želi istaknuti nužnost sustavnoga povezivanja muzejskih i obrazovno-odgojnih institucija na primjeru srednjoškolskoga predmeta Likovna umjetnost. Takav oblik suradnje podrazumijeva revidiranje Nastavnoga plana i programa pozivanjem na smjernice Nacionalnoga okvirnoga kurikuluma za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (2011.). Postojeći zapadnoeuropski modeli usklađivanja školskoga kurikuluma s muzejima i drugim kulturnim institucijama poticajan su primjer raznolikih mogućnosti ostvarivih i u domaćoj sredini. S njima su putem studijskoga programa upoznati i studenti nastavničkoga smjera diplomskoga studija Odsjeka za povijest umjetnosti u Zagrebu, budući srednjoškolski profesori Likovne umjetnosti i muzejski pedagozi, koji pokazuju sve veći interes za mogućnosti neformalnoga vanučioničkoga učenja u muzeju. Taj se interes ogleda u odabiru tema diplomskih radova, osmišljavanju muzejskih radionica, suradnji s muzejskim pedagozima i slično. Studentski radovi i aktivnosti bit će predstavljeni izlaganjem kao doprinos budućoj kvalitetnijoj i sustavnijoj povezanosti muzejskih i odgojno-obrazovnih ustanova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1012654-1073 - Slikarstvo i skulptura 17. i 18. stoljeća u kontinentalnoj Hrvatskoj (Cvetnić, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301080-1075 - „POVIJEST ZAŠTITE KULTURNE BAŠTINE U HRVATSKOJ U XIX I XX STOLJEĆU“ (Jurić, Zlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb