Pregled bibliografske jedinice broj: 606911
"Brže bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela
"Brže bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela // Metodički ogledi, 19 (2012), 1; 59-75 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 606911 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Brže bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela
("Get into shape at full speed!" - beauty mythology, commercialisation and body discipline)
Autori
Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman, Marija
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 19
(2012), 1;
59-75
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
tradicionalna (hegemonijska) muževnost; alternativne muževnosti; tijelo; discipliniranje; komodifikacija; konzumerizam; komercijalizacija
(traditional (hegemonic) masculinity; alternative masculinities; body; discipline; commodification; consumerism; commercialisation)
Sažetak
Rad propituje transformacije i multiplikacije ideja, koncepcija i predodžbi muževnosti nastalih u kontekstu (konzumerističkog) mita o muškoj ljepoti. Naime, u skladu s predviđanjima Naomi Wolf, inicijacija u mitologiju ljepote i vječne mladosti posljednjih desetljeća više nije rezervirana samo za žene. Uz feminizam, svjetske ratove, promjene u svijetu rada, afirmaciju gay pokreta, snažan utjecaj na krizu hegemonijskog maskuliniteta i općenito na promjene u konstruiranju muževnosti imaju nastanak i uspon konzumerističkog društva. Konzumerizam je komodificirao muževnost. Krajem 1980-ih muškarci postaju komercijalna meta, pri čemu je dovedena u pitanje patrijarhalna dualistička matrica koja razlikuje „maskuline” i „feminine” kulturne prakse, odnosno proizvodnju tretira kao mušku, a potrošnju kao žensku aktivnost. Konzumeristička kultura (uspješno i profitabilno) manipulira slikama „discipliniranih tijela“, koja su „savršeno“ oblikovana podvrgavanjem permanentnim režimima vježbe, reducirane prehrane, medikalizacije, estetskih intervencija i, općenito, naglašene brige za (vlastito) tijelo. U radu se recentne predodžbe muževnosti ilustriraju predodžbama muževnosti prezentiranim u globalno poznatom i popularnom magazinu za muškarce Men´s Health.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Napomena
Rad je prezentiran na skupu "11. Lošinjski dani bioetike", održanom od 13.-16.05.2011., Mali Lošinj, Hrvatsja ; objavljen u Knjizi sažetaka ; Hrvoje Jurić (ur.) ; Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo ; str. 117-118.
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1550 - ODRŽIVI RAZVOJ HRVATSKE (Šimleša, Dražen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Philosopher's Index
- Electronic Journals Online Library (EJOL)
- Directory of Open Access Journals (DOAJ)