Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 606911

"Brže bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela


Zeman, Zdenko; Geiger Zeman, Marija
"Brže bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela // Metodički ogledi, 19 (2012), 1; 59-75 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 606911 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
"Brže bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela
("Get into shape at full speed!" - beauty mythology, commercialisation and body discipline)

Autori
Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman, Marija

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 19 (2012), 1; 59-75

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
tradicionalna (hegemonijska) muževnost; alternativne muževnosti; tijelo; discipliniranje; komodifikacija; konzumerizam; komercijalizacija
(traditional (hegemonic) masculinity; alternative masculinities; body; discipline; commodification; consumerism; commercialisation)

Sažetak
Rad propituje transformacije i multiplikacije ideja, koncepcija i predodžbi muževnosti nastalih u kontekstu (konzumerističkog) mita o muškoj ljepoti. Naime, u skladu s predviđanjima Naomi Wolf, inicijacija u mitologiju ljepote i vječne mladosti posljednjih desetljeća više nije rezervirana samo za žene. Uz feminizam, svjetske ratove, promjene u svijetu rada, afirmaciju gay pokreta, snažan utjecaj na krizu hegemonijskog maskuliniteta i općenito na promjene u konstruiranju muževnosti imaju nastanak i uspon konzumerističkog društva. Konzumerizam je komodificirao muževnost. Krajem 1980-ih muškarci postaju komercijalna meta, pri čemu je dovedena u pitanje patrijarhalna dualistička matrica koja razlikuje „maskuline” i „feminine” kulturne prakse, odnosno proizvodnju tretira kao mušku, a potrošnju kao žensku aktivnost. Konzumeristička kultura (uspješno i profitabilno) manipulira slikama „discipliniranih tijela“, koja su „savršeno“ oblikovana podvrgavanjem permanentnim režimima vježbe, reducirane prehrane, medikalizacije, estetskih intervencija i, općenito, naglašene brige za (vlastito) tijelo. U radu se recentne predodžbe muževnosti ilustriraju predodžbama muževnosti prezentiranim u globalno poznatom i popularnom magazinu za muškarce Men´s Health.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija

Napomena
Rad je prezentiran na skupu "11. Lošinjski dani bioetike", održanom od 13.-16.05.2011., Mali Lošinj, Hrvatsja ; objavljen u Knjizi sažetaka ; Hrvoje Jurić (ur.) ; Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo ; str. 117-118.



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941560-1550 - ODRŽIVI RAZVOJ HRVATSKE (Šimleša, Dražen, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zdenko Zeman (autor)

Avatar Url Marija Geiger Zeman (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Zeman, Zdenko; Geiger Zeman, Marija
"Brže bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela // Metodički ogledi, 19 (2012), 1; 59-75 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Zeman, Z. & Geiger Zeman, M. (2012) "Brže bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela. Metodički ogledi, 19 (1), 59-75.
@article{article, author = {Zeman, Zdenko and Geiger Zeman, Marija}, year = {2012}, pages = {59-75}, keywords = {tradicionalna (hegemonijska) mu\v{z}evnost, alternativne mu\v{z}evnosti, tijelo, discipliniranje, komodifikacija, konzumerizam, komercijalizacija}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {19}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {"Br\v{z}e bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela}, keyword = {tradicionalna (hegemonijska) mu\v{z}evnost, alternativne mu\v{z}evnosti, tijelo, discipliniranje, komodifikacija, konzumerizam, komercijalizacija} }
@article{article, author = {Zeman, Zdenko and Geiger Zeman, Marija}, year = {2012}, pages = {59-75}, keywords = {traditional (hegemonic) masculinity, alternative masculinities, body, discipline, commodification, consumerism, commercialisation}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {19}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {"Get into shape at full speed!" - beauty mythology, commercialisation and body discipline}, keyword = {traditional (hegemonic) masculinity, alternative masculinities, body, discipline, commodification, consumerism, commercialisation} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Philosopher's Index
  • Electronic Journals Online Library (EJOL)
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font