Pregled bibliografske jedinice broj: 605164
Utjecaj sustava podrške u vožnji vlaka na učinkovitost željezničkog prometa
Utjecaj sustava podrške u vožnji vlaka na učinkovitost željezničkog prometa // KoREMA-Zbornik radova
Zagreb: Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 2012. str. 206-209 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 605164 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj sustava podrške u vožnji vlaka na učinkovitost željezničkog prometa
(Impact of Train Driver Support System on Railway Traffic Efficiency)
Autori
Haramina, Hrvoje ; Mlinarić, Tomislav Josip ; Bilić, Dominik
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
KoREMA-Zbornik radova
/ - Zagreb : Hrvatsko društvo za komunikacije, računarstvo, elektroniku, mjerenja I automatiku (KoREMA), 2012, 206-209
Skup
KoREMA-Tridesetdrugi skup o prometnim sustavima s međunarodnim sudjelovanjem AUTOMATIZACIJA U PROMETU
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.11.2012. - 18.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Sustavi podrške u vožnji vlaka; vozni red; potrošnja energije
(Train Driver Support System; Railway Timetable; Energy Consumption)
Sažetak
S obzirom na aktualne probleme suvremenog željezničkog prometa unapređenje njegove učinkovitosti u prvom redu podrazumijeva povećanje pouzdanosti izvršenja odnosno stabilnosti voznog reda. U okviru toga veliki potencijal u pogledu rješavanja tog problema ima razvoj sustava podrške u vožnji vlaka. Primjena ovih sustava omogućava pravovremeno djelovanje na poremećaje tijekom realizacije voznog reda, a koji smanjuju učinkovitost odvijanja željezničkog prometa, omogućavajući pritom vrlo fleksibilno vođenje vlakova čime se postiže veća učinkovitost upravljanja prometom. Uz to važna prednost primjene ovih sustava je i ušteda pogonske energije kroz utjecaj na režim vožnje vlaka. Naime, poznato je da režim vožnje vlaka ima značajan utjecaj na njegovu potrošnju pogonske energije, pri čemu on utječe i na njegovo vozno vrijeme što određuje i njegovu strategiju vožnje. Procjena je da se primjenom sustava podrške u vožnji vlaka može postići ušteda pogonske energije u iznosu od 5 do 20 %.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352339-2347 - Kognitivna ergonomija u funkciji povećanja sigurnosti prometa (Toš, Zdravko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb