Pregled bibliografske jedinice broj: 604521
Maloprodaja i gospodarski razvoj u europskim tranzicijskim i tržišno razvijenim zemljama
Maloprodaja i gospodarski razvoj u europskim tranzicijskim i tržišno razvijenim zemljama // Perspektive trgovine 2012. Trgovina u kontekstu održivog razvoja
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 60-88 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 604521 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Maloprodaja i gospodarski razvoj u europskim tranzicijskim i tržišno razvijenim zemljama
(Retail and Economic Development in European Transitional and Developed Countries)
Autori
Segetlija, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Perspektive trgovine 2012. Trgovina u kontekstu održivog razvoja
/ - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 60-88
ISBN
978-953-6025-62-6
Skup
Trgovina u kontekstu održivog razvoja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.11.2012. - 22.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
maloprodaja; maloprodajna površina; šoping centar; gospodarski razvoj; bruto domaći proizvod (BDP); tranzicijske zemlje.
(retail; retail space; shopping centre; economic development; gross domestic product (GDP); transitional countries)
Sažetak
Nakon analize temeljnih pojmova iz područja maloprodaje, različitim statističkim metodama analizira se maloprodaja za izabrane tranzicijske i tržišno razvijene europske zemlje Konačni je zaključak da se maloprodaja u izabranim tranzicijskim zemljama u kvantitativnom smislu (porast prodajnih površina) razvila iznad razine općegospodarske razvijenosti, što je posljedica neravnomjernog razvoja između proizvodnje i potrošnje u tim zemljama. Učinkovitost maloprodaje u tranzicijskim zemljama slabija je nego u gospodarski i tržišno razvijenim europskim zemljama. Takve su tendencije prijetnja njihovu gospodarskom razvoju i njihovu održivom razvoju. Hipoteza za rješenje navedenih problema jest izbor učinkovitijih maloprodajnih oblika i prihvaćanje načela društvenog marketinga od strane samih gospodarskih subjekata, a i bolje reguliranje ovoga područja mjerama gospodarske politike i adekvatnim instrumentima prostornog planiranja, zaštite okoliša, uštede energije i sl.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Segetlija, Zdenko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Profili:
Zdenko Segetlija
(autor)