Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 604029

Tko nam to dolazi? Korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) i stilovi učenja kod novoupisane generacije studenata FER-a


Lisek, Jadranka; Brkljačić, Tihana
Tko nam to dolazi? Korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) i stilovi učenja kod novoupisane generacije studenata FER-a // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 55 (2012), 3/4; 29-52 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 604029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tko nam to dolazi? Korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) i stilovi učenja kod novoupisane generacije studenata FER-a
(Guess Who's Coming? Use of Information and Communication Technology (ICT) and learning styles of newly enrolled generation of students at the Faculty of Electrical Engineering and Computing (FER))

Autori
Lisek, Jadranka ; Brkljačić, Tihana

Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 55 (2012), 3/4; 29-52

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
visokoškolska knjižnica; smjernice djelovanja; nova generacija korisnika; učenje; Homo Zappiens; digitalni urođenici/digitalni domaćini; net generacija; portal www.fer.unizg.hr/dobrodosli
(academic library; guidelines; new user generation; learning; Homo Zappiens; net generation; portal www.fer.unizg.hr/dobrodosli)

Sažetak
Tijekom ljeta 2011.g. novoupisanim studentima FER-a ponuđen je mrežni portal www.fer.unizg.hr/dobrodosli kao e-premosnica od srednjoškolskog prema akademskom obrazovanju. Anonimnim mrežnim anketnim upitnikom nastojalo se istražiti zadovoljstvo ponuđenim portalom te otkriti obilježja novoupisane generacije studenata tj. u kojem obimu njihov profil odgovara terminima kojima su u literaturi imenovani (Homo Zappiens, digitalni urođenici/digitalni domaćini, net generacija, y-generacija, millennials, nano itd.). Studenti koji su sudjelovali u ovom istraživanju većim su dijelom počeli rabiti računalo u prvim razredima osnovne škole. U kasnijim razredima osnovne škole počeli su koristiti i chat programe i pretraživati Internet. Većina studenata osjeća se bolje kada ima Internet pri ruci, a on im je vrlo važno sredstvo pri uspostavi i održavanju socijalnih kontakata. Studenti koji su računalo počeli koristiti u ranijoj dobi pokazuju trendove više holističkog pristupa učenju, većeg opsega pažnje, nelinearnog učenja, izvršavanja više zadataka istovremeno (multitasking) i doživljavanja učenja kao igre što odgovara Prenskyjevom modelu razlika Homo sapiensa i Homo Zappinesa. Značajne razlike između studenata koji su ranije i kasnije počeli koristiti računalo nađene su s obzirom na linearnost učenja, što govori u prilog hipotezi da se sklonost ka linearnom načinu učenja razvija prije Piaget-ove faze formalnih operacija. Ideju portala www.fer.unizg.hr/dobrodosli osmislila je i provela Središnja knjižnica FER-a kao jednu od usluga u preoblikovanju knjižnične djelatnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
122-1221210-0759 - Vrednovanje knjižničnih službi i usluga: akademske i narodne knjižnice (Petr Balog, Kornelija, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Filozofski fakultet, Osijek,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tihana Brkljačić (autor)

Avatar Url Jadranka Lisek (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Lisek, Jadranka; Brkljačić, Tihana
Tko nam to dolazi? Korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) i stilovi učenja kod novoupisane generacije studenata FER-a // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 55 (2012), 3/4; 29-52 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Lisek, J. & Brkljačić, T. (2012) Tko nam to dolazi? Korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) i stilovi učenja kod novoupisane generacije studenata FER-a. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 55 (3/4), 29-52.
@article{article, author = {Lisek, Jadranka and Brklja\v{c}i\'{c}, Tihana}, year = {2012}, pages = {29-52}, keywords = {visoko\v{s}kolska knji\v{z}nica, smjernice djelovanja, nova generacija korisnika, u\v{c}enje, Homo Zappiens, digitalni uro\djenici/digitalni doma\'{c}ini, net generacija, portal www.fer.unizg.hr/dobrodosli}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, volume = {55}, number = {3/4}, issn = {0507-1925}, title = {Tko nam to dolazi? Kori\v{s}tenje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) i stilovi u\v{c}enja kod novoupisane generacije studenata FER-a}, keyword = {visoko\v{s}kolska knji\v{z}nica, smjernice djelovanja, nova generacija korisnika, u\v{c}enje, Homo Zappiens, digitalni uro\djenici/digitalni doma\'{c}ini, net generacija, portal www.fer.unizg.hr/dobrodosli} }
@article{article, author = {Lisek, Jadranka and Brklja\v{c}i\'{c}, Tihana}, year = {2012}, pages = {29-52}, keywords = {academic library, guidelines, new user generation, learning, Homo Zappiens, net generation, portal www.fer.unizg.hr/dobrodosli}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, volume = {55}, number = {3/4}, issn = {0507-1925}, title = {Guess Who's Coming? Use of Information and Communication Technology (ICT) and learning styles of newly enrolled generation of students at the Faculty of Electrical Engineering and Computing (FER)}, keyword = {academic library, guidelines, new user generation, learning, Homo Zappiens, net generation, portal www.fer.unizg.hr/dobrodosli} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font