Pregled bibliografske jedinice broj: 604029
Tko nam to dolazi? Korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) i stilovi učenja kod novoupisane generacije studenata FER-a
Tko nam to dolazi? Korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) i stilovi učenja kod novoupisane generacije studenata FER-a // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 55 (2012), 3/4; 29-52 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 604029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tko nam to dolazi? Korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) i stilovi učenja kod novoupisane generacije studenata FER-a
(Guess Who's Coming? Use of Information and Communication Technology (ICT) and learning styles of newly enrolled generation of students at the Faculty of Electrical Engineering and Computing (FER))
Autori
Lisek, Jadranka ; Brkljačić, Tihana
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 55
(2012), 3/4;
29-52
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
visokoškolska knjižnica; smjernice djelovanja; nova generacija korisnika; učenje; Homo Zappiens; digitalni urođenici/digitalni domaćini; net generacija; portal www.fer.unizg.hr/dobrodosli
(academic library; guidelines; new user generation; learning; Homo Zappiens; net generation; portal www.fer.unizg.hr/dobrodosli)
Sažetak
Tijekom ljeta 2011.g. novoupisanim studentima FER-a ponuđen je mrežni portal www.fer.unizg.hr/dobrodosli kao e-premosnica od srednjoškolskog prema akademskom obrazovanju. Anonimnim mrežnim anketnim upitnikom nastojalo se istražiti zadovoljstvo ponuđenim portalom te otkriti obilježja novoupisane generacije studenata tj. u kojem obimu njihov profil odgovara terminima kojima su u literaturi imenovani (Homo Zappiens, digitalni urođenici/digitalni domaćini, net generacija, y-generacija, millennials, nano itd.). Studenti koji su sudjelovali u ovom istraživanju većim su dijelom počeli rabiti računalo u prvim razredima osnovne škole. U kasnijim razredima osnovne škole počeli su koristiti i chat programe i pretraživati Internet. Većina studenata osjeća se bolje kada ima Internet pri ruci, a on im je vrlo važno sredstvo pri uspostavi i održavanju socijalnih kontakata. Studenti koji su računalo počeli koristiti u ranijoj dobi pokazuju trendove više holističkog pristupa učenju, većeg opsega pažnje, nelinearnog učenja, izvršavanja više zadataka istovremeno (multitasking) i doživljavanja učenja kao igre što odgovara Prenskyjevom modelu razlika Homo sapiensa i Homo Zappinesa. Značajne razlike između studenata koji su ranije i kasnije počeli koristiti računalo nađene su s obzirom na linearnost učenja, što govori u prilog hipotezi da se sklonost ka linearnom načinu učenja razvija prije Piaget-ove faze formalnih operacija. Ideju portala www.fer.unizg.hr/dobrodosli osmislila je i provela Središnja knjižnica FER-a kao jednu od usluga u preoblikovanju knjižnične djelatnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-1221210-0759 - Vrednovanje knjižničnih službi i usluga: akademske i narodne knjižnice (Petr Balog, Kornelija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Filozofski fakultet, Osijek,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus