Pregled bibliografske jedinice broj: 604025
Pitanje rodne ravnopravnosti u udžbenicima Hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole
Pitanje rodne ravnopravnosti u udžbenicima Hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole // Book-Communication-Competence / Czsekuz Geza (ur.).
Subotica, Srbija, 2012. str. 465-478 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 604025 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pitanje rodne ravnopravnosti u udžbenicima Hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole
(Gender equality in textbooks for croatian language in the lower grades of primary school)
Autori
Sablić, Marija ; Kopić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Book-Communication-Competence
/ Czsekuz Geza - , 2012, 465-478
ISBN
978-86-87095-20-5
Skup
Book-Communication-Competence
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 27-29.09 2102
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
spol ; ravnopravnost ; udžbenici hrvatskog jezika
(gender ; equality ; Croatian language textbooks)
Sažetak
Problem koji istražuje ovaj rad jest pitanje rodne ravnopravnosti u udžbenicima hrvatskog jezika za 4. razred osnovne škole. Polazi se od pretpostavke o prisutnoj neravnopravnosti spolova i to u korist muškog spola. Istraživanje je provedno analizom udžbeničkih kompleta za 4. razred osnovne škole triju različitih nakladnika: Školska knjiga, Alfa i Profil. Matricom koja je korištena u istraživanju analizirane su sljedeće kategorije: autorstvo – udžbenika, tekstualnih predložaka, likovno – grafičkih elemenata ; likovi – glavni, sporedni, zanimanja likova ; likovno – grafički elementi – vrsta, zastupljenost likova na likovno – grafičkim elementima s obzirom na spol te posljednja kategorija rodna osjetljivost jezika. Analizom je ukupno obuhvaćeno: 4 udžbenika (čitanka (Alfa), dva udžbenika koji obuhvaćaju i čitanku i hrvatski jezik (ŠK, Profil), udžbenik za hrvatski jezik (Alfa)) te pripadajuće im 4 radne bilježnice. Rezultati dobiveni analiziranjem navedenih udžbenika, opravdavaju postavljenu pretpostavku te je nadmoć osoba muškog spola vidljiva u gotovo svim kategorijama obuhvaćenim matricom. Najizraženija je u kategoriji likova kao i u kategoriji likovno – grafički elementi gdje je očita dominacija osoba muškog spola. Ovako dobiveni rezultati nisu u skladu s određenim stavkama koje propisuje Udžbenički standard, te, možemo zaključiti, ne pridonose promicanju ravnopravnosti spolova među učenicima razredne nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Marija Sablić
(autor)