Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 603137

Vršnjačko nasilje i samopoimanje srednjoškolaca


Paratušić, Emina
Vršnjačko nasilje i samopoimanje srednjoškolaca, 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 603137 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vršnjačko nasilje i samopoimanje srednjoškolaca
(Bullying and self-concept in high school students)

Autori
Paratušić, Emina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
13.11

Godina
2012

Stranica
32

Mentor
Rovan, Daria

Ključne riječi
vršnjačko nasilje; nasilnik; žrtva; samopoimanje
(bullying; bully; victim; self-concept)

Sažetak
Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi pojavnost vršnjačkog nasilja na uzorku srednjoškolaca. Osim toga, ispitano je i razlikuju li se mladići i djevojke u oblicima nasilničkog ponašanja, kao i razlikuju li se učenici u pojedinim aspektima samopoimanja s obzirom na spol i četiri kategorije kojima pripadaju (neutralni, nasilnici, žrtve, nasilnici/žrtve) u odnosu na problem nasilja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 510 učenika drugih i trećih razreda dviju srednjih škola. Primijenjeni su Upitnik nasilnik/žrtva (D. Olweus, 1996) i Skala samopoimanja za adolescente (S. Harter, 1988). Rezultati su pokazali da se, od ukupnog broja učenika, njih 5, 5 % ponaša nasilno prema školskim kolegama (nasilnici), a 7, 8 % doživljava nasilje od strane školskih kolega (žrtve) prema kriteriju „2-3 puta mjesečno i češće“. Pretpostavku da je tjelesno nasilje uobičajenije kod mladića nego kod djevojaka nismo potvrdili dok smo pretpostavku da djevojke često koriste suptilnije i neizravnije načine zlostavljanja djelomično potvrdili. Pretpostavka da žrtve imaju nižu razinu općeg samopoštovanja i pojedinih dimenzija slike o sebi potvrđena je na skalama socijalne prihvaćenosti, sportske kompetentnosti, tjelesnog izgleda i općeg samopoštovanja. Također je potvrđena pretpostavka da mladići imaju višu razinu sportske kompetentnosti i da su zadovoljniji tjelesnim izgledom od djevojaka, dok se u samoprocjeni regulacije ponašanja ne nalazi statistički značajna razlika između mladića i djevojaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Rovan (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Paratušić, Emina
Vršnjačko nasilje i samopoimanje srednjoškolaca, 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Paratušić, E. (2012) 'Vršnjačko nasilje i samopoimanje srednjoškolaca', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Paratu\v{s}i\'{c}, Emina}, year = {2012}, pages = {32}, keywords = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, nasilnik, \v{z}rtva, samopoimanje}, title = {Vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje i samopoimanje srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, nasilnik, \v{z}rtva, samopoimanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Paratu\v{s}i\'{c}, Emina}, year = {2012}, pages = {32}, keywords = {bullying, bully, victim, self-concept}, title = {Bullying and self-concept in high school students}, keyword = {bullying, bully, victim, self-concept}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font