Pregled bibliografske jedinice broj: 603137
Vršnjačko nasilje i samopoimanje srednjoškolaca
Vršnjačko nasilje i samopoimanje srednjoškolaca, 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 603137 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vršnjačko nasilje i samopoimanje srednjoškolaca
(Bullying and self-concept in high school students)
Autori
Paratušić, Emina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.11
Godina
2012
Stranica
32
Mentor
Rovan, Daria
Ključne riječi
vršnjačko nasilje; nasilnik; žrtva; samopoimanje
(bullying; bully; victim; self-concept)
Sažetak
Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi pojavnost vršnjačkog nasilja na uzorku srednjoškolaca. Osim toga, ispitano je i razlikuju li se mladići i djevojke u oblicima nasilničkog ponašanja, kao i razlikuju li se učenici u pojedinim aspektima samopoimanja s obzirom na spol i četiri kategorije kojima pripadaju (neutralni, nasilnici, žrtve, nasilnici/žrtve) u odnosu na problem nasilja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 510 učenika drugih i trećih razreda dviju srednjih škola. Primijenjeni su Upitnik nasilnik/žrtva (D. Olweus, 1996) i Skala samopoimanja za adolescente (S. Harter, 1988). Rezultati su pokazali da se, od ukupnog broja učenika, njih 5, 5 % ponaša nasilno prema školskim kolegama (nasilnici), a 7, 8 % doživljava nasilje od strane školskih kolega (žrtve) prema kriteriju „2-3 puta mjesečno i češće“. Pretpostavku da je tjelesno nasilje uobičajenije kod mladića nego kod djevojaka nismo potvrdili dok smo pretpostavku da djevojke često koriste suptilnije i neizravnije načine zlostavljanja djelomično potvrdili. Pretpostavka da žrtve imaju nižu razinu općeg samopoštovanja i pojedinih dimenzija slike o sebi potvrđena je na skalama socijalne prihvaćenosti, sportske kompetentnosti, tjelesnog izgleda i općeg samopoštovanja. Također je potvrđena pretpostavka da mladići imaju višu razinu sportske kompetentnosti i da su zadovoljniji tjelesnim izgledom od djevojaka, dok se u samoprocjeni regulacije ponašanja ne nalazi statistički značajna razlika između mladića i djevojaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija