Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 603126

Povezanost ciljeva postignuća te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama učenja


Markotić, Marija
Povezanost ciljeva postignuća te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama učenja, 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 603126 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost ciljeva postignuća te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama učenja
(Relationship between achievement goals, and autonomous and controlled regulation of these goals with learning strategies among college students)

Autori
Markotić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.09

Godina
2012

Stranica
32

Mentor
Rovan, Daria

Ključne riječi
ciljevi postignuća; autonomna i kontrolirana regulacija; strategije učenja
(achievement goals; autonomous and controlled regulation; learning strategies)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost ciljeva postignuća te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama učenja kod studenata. U istraživanju su sudjelovali studenti Filozofskog fakulteta u Zagrebu (N=219), a ispitivanje je provedeno putem on-line upitnika. Korišten je kompozit čestica Upitnika ciljeva postignuća (AGQ, Elliot i McGregor, 2001) i Upitnika samoregulacije (SRQ, Sheldon i Kasser, 1995), te subskale kognitivnih i metakognitivnih strategija učenja iz Upitnika za ispitivanje strategija učenja kod studenata (LIST, Wild i Schiefele, 1994). Rezultati su pokazali da je cilj ovladavanja povezan s autonomnom regulacijom, a cilj izvedbe s obje vrste regulacije. Ciljevi postignuća i autonomne regulacije ciljeva postignuća povezane sa strategijama organizacije, elaboracije i metakognitivnim strategijama, dok su kontrolirane regulacije ciljeva postignuća povezane sa strategijom ponavljanja i metakognitivnim strategijama. Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da nakon uključivanja autonomne i kontrolirane regulacije ciljeva postignuća, postotak objašnjene varijance strategija učenja povećao od 1, 4 % do 9, 1 %, te se kretao od 4, 7 % do 25, 2 %. Cilj ovladavanja je pozitivan prediktor svih strategija učenja osim ponavljanja, a cilj izvedbe pozitivan prediktor metakognitivnih strategija. Autonomna regulacija cilja ovladavanja je pozitivan prediktor strategije elaboracije, povezivanja gradiva i kritičkog dokazivanja. Autonomna regulacija cilja izvedbe je pozitivan prediktor metakognitivnih strategija. Kontrolirana regulacija cilja ovladavanja je pozitivan prediktor strategije ponavljanja. Kontrolirana regulacija cilja izvedbe nije značajan prediktor strategija učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Rovan (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Markotić, Marija
Povezanost ciljeva postignuća te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama učenja, 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Markotić, M. (2012) 'Povezanost ciljeva postignuća te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama učenja', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Markoti\'{c}, Marija}, year = {2012}, pages = {32}, keywords = {ciljevi postignu\'{c}a, autonomna i kontrolirana regulacija, strategije u\v{c}enja}, title = {Povezanost ciljeva postignu\'{c}a te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama u\v{c}enja}, keyword = {ciljevi postignu\'{c}a, autonomna i kontrolirana regulacija, strategije u\v{c}enja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Markoti\'{c}, Marija}, year = {2012}, pages = {32}, keywords = {achievement goals, autonomous and controlled regulation, learning strategies}, title = {Relationship between achievement goals, and autonomous and controlled regulation of these goals with learning strategies among college students}, keyword = {achievement goals, autonomous and controlled regulation, learning strategies}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font