Pregled bibliografske jedinice broj: 603126
Povezanost ciljeva postignuća te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama učenja
Povezanost ciljeva postignuća te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama učenja, 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 603126 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost ciljeva postignuća te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama učenja
(Relationship between achievement goals, and autonomous and controlled regulation of these goals with learning strategies among college students)
Autori
Markotić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2012
Stranica
32
Mentor
Rovan, Daria
Ključne riječi
ciljevi postignuća; autonomna i kontrolirana regulacija; strategije učenja
(achievement goals; autonomous and controlled regulation; learning strategies)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost ciljeva postignuća te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama učenja kod studenata. U istraživanju su sudjelovali studenti Filozofskog fakulteta u Zagrebu (N=219), a ispitivanje je provedeno putem on-line upitnika. Korišten je kompozit čestica Upitnika ciljeva postignuća (AGQ, Elliot i McGregor, 2001) i Upitnika samoregulacije (SRQ, Sheldon i Kasser, 1995), te subskale kognitivnih i metakognitivnih strategija učenja iz Upitnika za ispitivanje strategija učenja kod studenata (LIST, Wild i Schiefele, 1994). Rezultati su pokazali da je cilj ovladavanja povezan s autonomnom regulacijom, a cilj izvedbe s obje vrste regulacije. Ciljevi postignuća i autonomne regulacije ciljeva postignuća povezane sa strategijama organizacije, elaboracije i metakognitivnim strategijama, dok su kontrolirane regulacije ciljeva postignuća povezane sa strategijom ponavljanja i metakognitivnim strategijama. Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da nakon uključivanja autonomne i kontrolirane regulacije ciljeva postignuća, postotak objašnjene varijance strategija učenja povećao od 1, 4 % do 9, 1 %, te se kretao od 4, 7 % do 25, 2 %. Cilj ovladavanja je pozitivan prediktor svih strategija učenja osim ponavljanja, a cilj izvedbe pozitivan prediktor metakognitivnih strategija. Autonomna regulacija cilja ovladavanja je pozitivan prediktor strategije elaboracije, povezivanja gradiva i kritičkog dokazivanja. Autonomna regulacija cilja izvedbe je pozitivan prediktor metakognitivnih strategija. Kontrolirana regulacija cilja ovladavanja je pozitivan prediktor strategije ponavljanja. Kontrolirana regulacija cilja izvedbe nije značajan prediktor strategija učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija