Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 603018

Dvije ure kulture - kulturološki sadržaji i nastava stranoga jezika


Požgaj Hadži, Vesna; Balažic Bulc, Tatjana; Plešković, Maša; Benjak, Mirjana
Dvije ure kulture - kulturološki sadržaji i nastava stranoga jezika // Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe. Dostupno na: http://www.ffzg.unizg.hr/fisol/
Skopje, Sjeverna Makedonija, 2010. str. 202-219 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 603018 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dvije ure kulture - kulturološki sadržaji i nastava stranoga jezika
(Communicating Culture – Cultural Elements in Foreign Language Teaching)

Autori
Požgaj Hadži, Vesna ; Balažic Bulc, Tatjana ; Plešković, Maša ; Benjak, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe. Dostupno na: http://www.ffzg.unizg.hr/fisol/ / - , 2010, 202-219

Skup
Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe

Mjesto i datum
Skopje, Sjeverna Makedonija, 14.05.2010. - 15.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
interkulturalna komunikacijska kompetencija ; hrvatski jezik kao strani ; kulturološki sadržaji
(foreign language teaching ; communicative competence ; intercultural competence)

Sažetak
U današnjem višejezičnom i višekulturnom društvenom kontekstu neosporno je da komunikacijska kompetencija uključuje i onu interkulturalnu, odnosno poznavanje kulture i civilizacije naroda čiji se jezik uči i/ili poučava. Nepoznavanje pravila ponašanja, običaja, navika i vjerovanja drugoga naroda može biti uzrokom nesporazuma i nerazumijevanja. Stoga interkulturalna sastavnica komunikacijske kompetencije mora biti dijelom svakog učenja/poučavanja stranoga jezika. Na tim je spoznajama u sklopu Odsjeka za slavisitku Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Ljubljani sastavljen bolonjski program Južnoslavenski studiji unutar kojega je studentima ponuđen i kolegij Južnoslavenske kulture i civilizacije. Kolegij uključuje lektorske vježbe i izlaganja studenata o kulturi i civilizaciji zemalja nastalih nakon raspada bivše Jugoslavije - Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Makedoniji i Srbiji. S obzirom na to da su se dosad kulturološki sadržaji poučavali isključivo u okviru nastave jezika i književnosti, rad problematizira neka od teorijskih i praktičnih pitanja vezanih uz metodičko oblikovanje, kao i uz praktično ostvarivanje kurikula. Odgovara se na ova pitanja: a) koji bi sve sadržaji morali biti uključeni u novi kolegij, b) na koji bi način trebali biti posredovani studentima, c) jesu li lektori osposobljeni za predstavljanje tih sadržaja i d) koji su im didaktički izvori na raspolaganju. Zaključuje se da bez interkulturalne komunikacijske kompetencije nema susreta i dijaloga među pripadnicima različitih kultura pa bi se stoga morali stvoriti uvjeti za njezino provođenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mirjana Benjak (autor)

Avatar Url MAŠA PLEŠKOVIĆ (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Požgaj Hadži, Vesna; Balažic Bulc, Tatjana; Plešković, Maša; Benjak, Mirjana
Dvije ure kulture - kulturološki sadržaji i nastava stranoga jezika // Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe. Dostupno na: http://www.ffzg.unizg.hr/fisol/
Skopje, Sjeverna Makedonija, 2010. str. 202-219 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Požgaj Hadži, V., Balažic Bulc, T., Plešković, M. & Benjak, M. (2010) Dvije ure kulture - kulturološki sadržaji i nastava stranoga jezika. U: Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe. Dostupno na: http://www.ffzg.unizg.hr/fisol/.
@article{article, author = {Po\v{z}gaj Had\v{z}i, Vesna and Bala\v{z}ic Bulc, Tatjana and Ple\v{s}kovi\'{c}, Ma\v{s}a and Benjak, Mirjana}, year = {2010}, pages = {202-219}, keywords = {interkulturalna komunikacijska kompetencija, hrvatski jezik kao strani, kulturolo\v{s}ki sadr\v{z}aji}, title = {Dvije ure kulture - kulturolo\v{s}ki sadr\v{z}aji i nastava stranoga jezika}, keyword = {interkulturalna komunikacijska kompetencija, hrvatski jezik kao strani, kulturolo\v{s}ki sadr\v{z}aji}, publisherplace = {Skopje, Sjeverna Makedonija} }
@article{article, author = {Po\v{z}gaj Had\v{z}i, Vesna and Bala\v{z}ic Bulc, Tatjana and Ple\v{s}kovi\'{c}, Ma\v{s}a and Benjak, Mirjana}, year = {2010}, pages = {202-219}, keywords = {foreign language teaching, communicative competence, intercultural competence}, title = {Communicating Culture – Cultural Elements in Foreign Language Teaching}, keyword = {foreign language teaching, communicative competence, intercultural competence}, publisherplace = {Skopje, Sjeverna Makedonija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font