Pregled bibliografske jedinice broj: 602178
PERCEPCIJA POJMA DIJETE I MOTIVACIJSKA KLIMA NA NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE: SPOLNE RAZLIKE NASTAVNIKA
PERCEPCIJA POJMA DIJETE I MOTIVACIJSKA KLIMA NA NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE: SPOLNE RAZLIKE NASTAVNIKA, 2012., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 602178 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PERCEPCIJA POJMA DIJETE I MOTIVACIJSKA KLIMA NA NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE: SPOLNE RAZLIKE NASTAVNIKA
(Perception of child and motivational climate in PE lessons: teachers' gender differences)
Autori
Čaić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
28.09
Godina
2012
Stranica
38
Mentor
Renata Barić
Ključne riječi
dijete; TZK; motivacijska klima; motivacija
(child; PE; motivational climate; motivation)
Sažetak
Tjelesni odgoj pruža djetetu priliku za njegov odgojni, psihološki, te socijalni razvoj. Zbog toga je vrlo važno da dijete bude izloženo pozitivnim učincima u okruženju u kojem se nalazi jer samo na taj način ono može doseći i dati svoj maksimum. Profesor TZK je ujedno i trener koji ima cilj stvarati pozitivnu motivacijsku klimu, koji bi trebao razumjeti potrebe svakog učenika te upoznati njihove osobine i specifičnosti te na taj način doprinijeti realizaciji njihovih mogućnosti u potpunosti. Cilj ovog rada je ispitati na koji način nastavnici percipiraju motivacijsku klimu na nastavi TZK-a i da li postoje razlike s obzirom na demografska obilježja te kako i na koji način percipiraju pojam "djeteta" na satu TZK-a. Rezultati su pokazali da nastavnici značajno različito percipiraju motivacijsku klimu s obzirom na spol, gdje nastavnice percipiraju motivacijsku klimu više kooperativnom od nastavnika. Nadalje, ostali rezultati pokazuju da ne postoji statistički značajna razlika u percepciji motivacijske klime s obzirom na godine staža i dobi nastavnika, ali se ipak vidi trend po kojem stariji nastavnici i nastavnici s više godina radnog staža, percipiraju motivacijsku klimu kao više kompetitivnu, što se može objasniti činjenicom da ti nastavnici djecu doživljavaju manje druželjubivom i više buntovnom. Dobivene su statistički značajne razlike u percepciji pojma dijete s obzirom na demografske karakteristike ; pokazalo se da mlađi nastavnici i nastavnici s manje godina radnog staža percipiraju djecu pozitivnijima, nego njihovi stariji kolege, vjerojatno zato jer imaju bolji pristup, komunikaciju te imaju veću povezanost sa učenicima na satu TZK-a. Ovaj rad donosi neke praktične preporuke koje bi mogle pomoći nastavnicima da na lakši način ostvare bolju suradnju i uzajamno poštovanje sa učenicima, te da uspostave motivacijsku klimu koja će potaknuti učenike na bolji i predaniji rad na satovima TZK-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
034-0342282-2605 - Dispozicijske i situacijske odrednice motivacije i kvaliteta života vježbača (Barić, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Barić
(mentor)