Pregled bibliografske jedinice broj: 602169
Primjerenost biološkog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja
Primjerenost biološkog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja, 2012., doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 602169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjerenost biološkog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja
(The Relevance of Biology Education in Primary and Secondary School Level)
Autori
Garašić, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
03.07
Godina
2012
Stranica
348
Mentor
Radanović, Ines ; Baranović, Branislava
Ključne riječi
usvojenost bioloških koncepata; retencija; interesi i stavovi učenika; nastavni program; regrutiranje znanstvenog podmlatka
(attainment of biological concepts; retention; interests and attitudes of students; curriculum; recruitment of next generation scientists)
Sažetak
Ispitivanje učeničkog znanja iz prirode i biologije provedeno je s ciljem provjere usvojenosti ključnih bioloških koncepata. Anketiranjem prilagođenim ROSE upitnikom utvrđeni su učenički interesi i stavovi. Ukupna je riješenost zadataka vrlo skromna, a svaka viša kognitivna razina ima sve lošiju riješenost. Ispitivana je retencija znanja za gradivo svakog razreda, na učenicima dva starija razreda. Retencija je slaba za gradivo reproduktivne razine te za složenije koncepte koji nisu bili dostatno utemeljeni. Veliki problem ispitivanja znanja u biologiji je opsežno nazivlje preko kojeg se provjeravaju i više razine znanja. Interes učenika je visok za biologiju čovjeka te za dosege i izazove suvremene znanosti. Ne zanimaju ih biljke, poljoprivreda i održivi razvoj. Interes za većinu tema opada s godinama, a zamjetne su razlike po spolu. Stavovi učenika glede okoliša te o važnosti znanosti i tehnologije su uglavnom afirmativni, ali ne toliko da bi sami željeli postati znanstvenikom u biološkom području, niti se baviti zaštitom okoliša. Za učenike koji bi ipak željeli biti znanstvenici, karakterističan je afinitet za predmet i učestaliji neposredni kontakti s prirodom.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb