Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 602169

Primjerenost biološkog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja


Garašić, Diana
Primjerenost biološkog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja, 2012., doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 602169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjerenost biološkog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja
(The Relevance of Biology Education in Primary and Secondary School Level)

Autori
Garašić, Diana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
03.07

Godina
2012

Stranica
348

Mentor
Radanović, Ines ; Baranović, Branislava

Ključne riječi
usvojenost bioloških koncepata; retencija; interesi i stavovi učenika; nastavni program; regrutiranje znanstvenog podmlatka
(attainment of biological concepts; retention; interests and attitudes of students; curriculum; recruitment of next generation scientists)

Sažetak
Ispitivanje učeničkog znanja iz prirode i biologije provedeno je s ciljem provjere usvojenosti ključnih bioloških koncepata. Anketiranjem prilagođenim ROSE upitnikom utvrđeni su učenički interesi i stavovi. Ukupna je riješenost zadataka vrlo skromna, a svaka viša kognitivna razina ima sve lošiju riješenost. Ispitivana je retencija znanja za gradivo svakog razreda, na učenicima dva starija razreda. Retencija je slaba za gradivo reproduktivne razine te za složenije koncepte koji nisu bili dostatno utemeljeni. Veliki problem ispitivanja znanja u biologiji je opsežno nazivlje preko kojeg se provjeravaju i više razine znanja. Interes učenika je visok za biologiju čovjeka te za dosege i izazove suvremene znanosti. Ne zanimaju ih biljke, poljoprivreda i održivi razvoj. Interes za većinu tema opada s godinama, a zamjetne su razlike po spolu. Stavovi učenika glede okoliša te o važnosti znanosti i tehnologije su uglavnom afirmativni, ali ne toliko da bi sami željeli postati znanstvenikom u biološkom području, niti se baviti zaštitom okoliša. Za učenike koji bi ipak željeli biti znanstvenici, karakterističan je afinitet za predmet i učestaliji neposredni kontakti s prirodom.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ines Radanović (mentor)

Avatar Url Diana Garašić (autor)

Avatar Url Branislava Baranović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Garašić, Diana
Primjerenost biološkog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja, 2012., doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Garašić, D. (2012) 'Primjerenost biološkog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja', doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Gara\v{s}i\'{c}, Diana}, year = {2012}, pages = {348}, keywords = {usvojenost biolo\v{s}kih koncepata, retencija, interesi i stavovi u\v{c}enika, nastavni program, regrutiranje znanstvenog podmlatka}, title = {Primjerenost biolo\v{s}kog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog \v{s}kolovanja}, keyword = {usvojenost biolo\v{s}kih koncepata, retencija, interesi i stavovi u\v{c}enika, nastavni program, regrutiranje znanstvenog podmlatka}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Gara\v{s}i\'{c}, Diana}, year = {2012}, pages = {348}, keywords = {attainment of biological concepts, retention, interests and attitudes of students, curriculum, recruitment of next generation scientists}, title = {The Relevance of Biology Education in Primary and Secondary School Level}, keyword = {attainment of biological concepts, retention, interests and attitudes of students, curriculum, recruitment of next generation scientists}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font