Pregled bibliografske jedinice broj: 601953
Recepcija jezika kajkavske književnosti u mlađim razredima osnovne škole
Recepcija jezika kajkavske književnosti u mlađim razredima osnovne škole // Peti hrvatski slavistički kongres : zbornik radova, knjiga 2 / Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines (ur.).
Rijeka, 2012. str. 891-898 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 601953 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Recepcija jezika kajkavske književnosti u mlađim razredima osnovne škole
(Reception of the language of Kajkavian literature among younger primary school children)
Autori
Turza-Bogdan, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Peti hrvatski slavistički kongres : zbornik radova, knjiga 2
/ Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines - Rijeka, 2012, 891-898
ISBN
978-953-6104-83-3
Skup
Peti hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 07.09.2010. - 10.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kajkavsko narječje i književnost; recepcija; mlađi razredi osnovne škole
(Kajkavian dialect and literature; reception; younger primary school children)
Sažetak
Rad govori o istraživanju recepcije jezika umjetničkih tekstova na kajkavskome narječju i odnosu učenika prvog i drugog razreda prema tome jeziku. Recepcija se proučava u odnosu na interpretirani umjetnički kajkavski tekst i učenički neposredno iskazani odnos prema jeziku teksta. Analizirane su osobitosti recepcije, a rezultati pokazuju da kajkavsko narječje niti u jednoj od ispitivanih sredina na istraživanom uzorku ispitanika nije prepreka u doživljavanju i razumijevanju djela. Zaključuje se da je zatečena razina učenikovih jezično-komunikacijskih sposobnosti drukčija od one koja se pretpostavlja u planu i programu. Odabranim književnim predlošcima na narječjima od samog bi se početka školovanja morao ostvarivati jedan od ciljeva nastave hrvatskoga jezika: razvijanje poštovanja prema jeziku hrvatskoga naroda, književnosti i kulturi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Tamara Turza-Bogdan
(autor)