Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 601838

Metoda vrednovanja tehničke i pedagoške upotrebljivosti sustava e-učenja kod akademskog mješovitog oblika učenja


Plantak Vukovac, Dijana
Metoda vrednovanja tehničke i pedagoške upotrebljivosti sustava e-učenja kod akademskog mješovitog oblika učenja, 2012., doktorska disertacija, Fakultet organizacije i informatike, Varaždin


CROSBI ID: 601838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metoda vrednovanja tehničke i pedagoške upotrebljivosti sustava e-učenja kod akademskog mješovitog oblika učenja
(A Method for Technical and Pedagogical Usability Evaluation of E-Learning Systems in the Academic Blended Learning)

Autori
Plantak Vukovac, Dijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet organizacije i informatike

Mjesto
Varaždin

Datum
04.10

Godina
2012

Stranica
539

Mentor
Kliček, Božidar ; Granić, Andrina

Ključne riječi
Metoda vrednovanja upotrebljivosti kod e-učenja; Integralna metoda vrednovanja upotrebljivosti; INT-el UEM; Tehnička upotrebljivost; Pedagoška upotrebljivost; Vrednovanje upotrebljivosti e-tečajeva; Moodle; Claroline
(E-learning usability evaluation method; Integral usability evaluation method; INT-el UEM; Technical usability; Pedagogical usability; Usability evaluation of e-courses; Moodle; Claroline)

Sažetak
Doktorska disertacija bavi se problematikom vrednovanja upotrebljivosti u području e-učenja jer su dosad provedena istraživanja utvrdila nedostatak sveobuhvatnih metoda vrednovanja kojima se može identificirati širi spektar problema tehničke upotrebljivosti sustava e-učenja i pedagoške upotrebljivosti obrazovnih sadržaja iz perspektive osnovnih sudionika e-učenja, nastavnika i učenika. Znanstveni doprinos ove disertacije vidljiv je u sljedećem: a) izradi konceptualnog okvira za vrednovanje tehničke i pedagoške upotrebljivosti koji je dobiven analizom i sistematizacijom raznih parametara vrednovanja upotrebljivosti sustava e-učenja i obrazovnih sadržaja ; b) izradi nove integralne metode vrednovanja upotrebljivosti, INT-el UEM (eng. Integral e-learning Usability Evaluation Method), koja se temelji na konceptualnom okviru. Predložena metoda kombinira više specifičnih metoda vrednovanja upotrebljivosti koje su prilagođene kontekstu e- učenja te uključuje: modalitet pregleda e-tečaja (tj. heurističko prošetavanje), modalitet testiranja e-tečaja pomoću korisnika studenata i nastavnika te modalitet ispitivanja subjektivnog korisničkog doživljaja ; c) empirijskoj validaciji metode INT-el UEM na šest akademskih e-tečajeva za mješovito učenje implementiranih u sustave za upravljanje učenjem Moodle i Claroline. Na temelju analize rezultata istraživanja dobivenih vrednovanjem četiri e-tečaja u glavnom istraživanju, utvrđeno je da metoda ostvaruje dobre performanse, učinkovitost i obuhvat u identificiranju stvarnih i predviđenih problema upotrebljivosti u e-tečajevima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
016-0161199-0864 - Adaptibilnost visokotehnoloških organizacija (Kliček, Božidar, MZOS ) ( CroRIS)
177-0361994-1998 - Upotrebljivost i prilagodljivost sučelja inteligentnih autorskih ljuski (Granić, Andrina, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin


Citiraj ovu publikaciju:

Plantak Vukovac, Dijana
Metoda vrednovanja tehničke i pedagoške upotrebljivosti sustava e-učenja kod akademskog mješovitog oblika učenja, 2012., doktorska disertacija, Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
Plantak Vukovac, D. (2012) 'Metoda vrednovanja tehničke i pedagoške upotrebljivosti sustava e-učenja kod akademskog mješovitog oblika učenja', doktorska disertacija, Fakultet organizacije i informatike, Varaždin.
@phdthesis{phdthesis, author = {Plantak Vukovac, Dijana}, year = {2012}, pages = {539}, keywords = {Metoda vrednovanja upotrebljivosti kod e-u\v{c}enja, Integralna metoda vrednovanja upotrebljivosti, INT-el UEM, Tehni\v{c}ka upotrebljivost, Pedago\v{s}ka upotrebljivost, Vrednovanje upotrebljivosti e-te\v{c}ajeva, Moodle, Claroline}, title = {Metoda vrednovanja tehni\v{c}ke i pedago\v{s}ke upotrebljivosti sustava e-u\v{c}enja kod akademskog mje\v{s}ovitog oblika u\v{c}enja}, keyword = {Metoda vrednovanja upotrebljivosti kod e-u\v{c}enja, Integralna metoda vrednovanja upotrebljivosti, INT-el UEM, Tehni\v{c}ka upotrebljivost, Pedago\v{s}ka upotrebljivost, Vrednovanje upotrebljivosti e-te\v{c}ajeva, Moodle, Claroline}, publisherplace = {Vara\v{z}din} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Plantak Vukovac, Dijana}, year = {2012}, pages = {539}, keywords = {E-learning usability evaluation method, Integral usability evaluation method, INT-el UEM, Technical usability, Pedagogical usability, Usability evaluation of e-courses, Moodle, Claroline}, title = {A Method for Technical and Pedagogical Usability Evaluation of E-Learning Systems in the Academic Blended Learning}, keyword = {E-learning usability evaluation method, Integral usability evaluation method, INT-el UEM, Technical usability, Pedagogical usability, Usability evaluation of e-courses, Moodle, Claroline}, publisherplace = {Vara\v{z}din} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font