Pregled bibliografske jedinice broj: 601838
Metoda vrednovanja tehničke i pedagoške upotrebljivosti sustava e-učenja kod akademskog mješovitog oblika učenja
Metoda vrednovanja tehničke i pedagoške upotrebljivosti sustava e-učenja kod akademskog mješovitog oblika učenja, 2012., doktorska disertacija, Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
CROSBI ID: 601838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metoda vrednovanja tehničke i pedagoške upotrebljivosti sustava e-učenja kod akademskog mješovitog oblika učenja
(A Method for Technical and Pedagogical Usability Evaluation of E-Learning Systems in the Academic Blended Learning)
Autori
Plantak Vukovac, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet organizacije i informatike
Mjesto
Varaždin
Datum
04.10
Godina
2012
Stranica
539
Mentor
Kliček, Božidar ; Granić, Andrina
Ključne riječi
Metoda vrednovanja upotrebljivosti kod e-učenja; Integralna metoda vrednovanja upotrebljivosti; INT-el UEM; Tehnička upotrebljivost; Pedagoška upotrebljivost; Vrednovanje upotrebljivosti e-tečajeva; Moodle; Claroline
(E-learning usability evaluation method; Integral usability evaluation method; INT-el UEM; Technical usability; Pedagogical usability; Usability evaluation of e-courses; Moodle; Claroline)
Sažetak
Doktorska disertacija bavi se problematikom vrednovanja upotrebljivosti u području e-učenja jer su dosad provedena istraživanja utvrdila nedostatak sveobuhvatnih metoda vrednovanja kojima se može identificirati širi spektar problema tehničke upotrebljivosti sustava e-učenja i pedagoške upotrebljivosti obrazovnih sadržaja iz perspektive osnovnih sudionika e-učenja, nastavnika i učenika. Znanstveni doprinos ove disertacije vidljiv je u sljedećem: a) izradi konceptualnog okvira za vrednovanje tehničke i pedagoške upotrebljivosti koji je dobiven analizom i sistematizacijom raznih parametara vrednovanja upotrebljivosti sustava e-učenja i obrazovnih sadržaja ; b) izradi nove integralne metode vrednovanja upotrebljivosti, INT-el UEM (eng. Integral e-learning Usability Evaluation Method), koja se temelji na konceptualnom okviru. Predložena metoda kombinira više specifičnih metoda vrednovanja upotrebljivosti koje su prilagođene kontekstu e- učenja te uključuje: modalitet pregleda e-tečaja (tj. heurističko prošetavanje), modalitet testiranja e-tečaja pomoću korisnika studenata i nastavnika te modalitet ispitivanja subjektivnog korisničkog doživljaja ; c) empirijskoj validaciji metode INT-el UEM na šest akademskih e-tečajeva za mješovito učenje implementiranih u sustave za upravljanje učenjem Moodle i Claroline. Na temelju analize rezultata istraživanja dobivenih vrednovanjem četiri e-tečaja u glavnom istraživanju, utvrđeno je da metoda ostvaruje dobre performanse, učinkovitost i obuhvat u identificiranju stvarnih i predviđenih problema upotrebljivosti u e-tečajevima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
016-0161199-0864 - Adaptibilnost visokotehnoloških organizacija (Kliček, Božidar, MZOS ) ( CroRIS)
177-0361994-1998 - Upotrebljivost i prilagodljivost sučelja inteligentnih autorskih ljuski (Granić, Andrina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin