Pregled bibliografske jedinice broj: 601505
Kulturni krajobrazi primorske hrvatske kao motiv u slikarstvu
Kulturni krajobrazi primorske hrvatske kao motiv u slikarstvu, 2010., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 601505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturni krajobrazi primorske hrvatske kao motiv u slikarstvu
(Croatian coastal cultural landscapes as a motif in painting)
Autori
Mališa, Davorka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.11
Godina
2010
Stranica
59
Mentor
Aničić, Branka
Ključne riječi
kulturni krajobrazi; Primorska Hrvatska; slikarstvo 19. i 20. stoljeća; estetske vrijednosti
(cultural landscapes; Coastal Croatia; 19th and 20th century painting; the aesthetical values)
Sažetak
Prostor Primorske Hrvatske je snažno obilježen tradicionalnim načinima obrade zemljišta koji su kroz povjest generirali mnogobrojne i jedinstvene krajobrazne uzorke tj. kulturne krajobraze. Primorska Hrvatska zbog svojih prirodnih i kulturnih posebnosti obiluje takvim kulturnim krajobrazima, pa se i na međunarodnom nivou smatraju jednistvenima i rijetkima. Nužnost proučavanja, time i registracije i zaštite ovih kulturnih krajobraza, se u literaturi sve češće ističe. Za istraživanje kulturnih krajobraza ključno je prepoznavanje i definiranje njegovih simboličkih, strukturalnih i prostornih, estetskih i percepcijskih, te povijesnih apekata. Ovaj rad se bavi proučavanjem njihovih estetskih i simboličkih aspekata, i to analiziranjem zastupljenosti motiva kulturnih krajobraza u slikarstvu tog područja. Iako je veza slikara i kulturnog krajobraza kao glavnog motiva umjetničkog djela vrlo zanimljiva, u hrvatskim istraživačkim radovima ova tema je vrlo malo zastupljena. Također se vrlo malo može naći o estetskim i percepcijskim karakteristikama prostora kulturnih krajobraza. Pregledom slikarstva pejzaža 19. i 20. stoljeća u kojima prevladavaju motivi kulturnih krajobraza utvrđuje se važnost veze koja se ostvarila između slikara i prostora kojeg slika. Analiziranjem te veze dolazi se do spoznaja kako kulturni krajobrazi predstavljaju vrlo vrijedan simbolički i estetki doživljaj, te da je umjetnikovo viđenje i interpretacija stoljećima stvaranog uzorka neprocijenjiva. Trajna registracija kulturnog krajobraza u obliku umjetničkog dijela još jedanputa potvrđuje važnost ovih prostora u okvirima nacionalnog i regionalnog identiteta. Nestajanjem kulturnih krajobraza nestaje i veza umjetnika sa krajobrazom, dolazi do gubitka velikog dijela nacionalne kulturne baštine, pa tako i do nepovratne promjene identiteta. Metode i postupci istraživanja usmjereni su na antropogene sastavnice krajobraza, prije svega na elemente kulturnog krajobraza koji se pojavljuju kao motivi na slikama primorskih pejzaža, naših slikara iz 19. i 20. stoljeća. Obrada slika s motivima kulturnog krajobraza u ovom radu ograničila se na Primorsku Hrvatsku gdje su kulturni krajobrazi najraznolikiji i najprepoznatljiviji, a koji se javljaju u slikarstvu Hrvatske, a sa ostalih njezinih područja i svijeta uključene su samo one informacije koje pomažu u razumijevanju slikarstva kulturnih krajobraza.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
POVEZANOST RADA
Projekti:
178-2693084-2141 - SREDOZEMNI KRAJOBRAZ KAO ČIMBENIK IDENTITETA HVATSKE njegova zaštita i razvoj (Aničić, Branka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb
Profili:
Branka Aničić
(mentor)