Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 601064

Utječe li dodatna edukacija odgojitelja o socijalnoj kompetenciji na učestalost prosocijalnog i agresivnog ponašanja djece predškolskog uzrasta ?


Glavina, Eleonora; Sindik, Joško
Utječe li dodatna edukacija odgojitelja o socijalnoj kompetenciji na učestalost prosocijalnog i agresivnog ponašanja djece predškolskog uzrasta ? // Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (2012), 1; 180-195 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 601064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utječe li dodatna edukacija odgojitelja o socijalnoj kompetenciji na učestalost prosocijalnog i agresivnog ponašanja djece predškolskog uzrasta ?
(Des teachers' education about social competence have an influence on the frequency of prosocial and aggressive behavior of preschool children?)

Autori
Glavina, Eleonora ; Sindik, Joško

Izvornik
Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd) (0579-6431) 44 (2012), 1; 180-195

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
socijalna kompetencija; prosocijalno i agresivno ponašanje djece
(social competence; prosocial and aggresive children's behaviour)

Sažetak
Čest problem stručnjaka koji rade u predškolskim ustanovama je agresivno ponašanje djece, te razmjerno rjeđa zastupljenost prosocijalnog ponašanja. Cilj ovog akcijskog istraživanja bio je utvrđivanje da li dodatna edukacija odgojiteljica o načinima i vještinama stimuliranja socijalne kompetencije djece može utjecati na smanjenje frekvencije agresivnih i povećanje učestalosti prosocijalnih oblika ponašanja među djecom predškolske dobi. U edukaciju je bilo uključeno 49 odgojiteljica Dječjeg vrtića Čakovec, koja je sadržavala predavanja, radionice i primjenu u praktičnom radu, tijekom tri mjeseca, uz mentorstvo psihologinje. Prije provođenja aktivnosti, kao i nakon provođenja u trajanju od tri mjeseca, odgojiteljice su procijenile djecu skalom Pros/ag (N = 466). Dobiveni rezultati ukazuju na statistički značajno povećanje čestine prosocijalnih oblika ponašanja i smanjenje čestine agresivnih oblika ponašanja kod djece oba spola. Međutim, u odsustvu kontrolne grupe ispitanika, razlog napretka u željenom smjeru može biti maturacija i pogreške procjenjivača, pa se rezultati u ograničenoj mjeri mogu generalizirati. Kvalitativna analiza spolnih razlika ukazuje na mogućnost da nakon edukacije dolazi do ujednačavanja dječaka i djevojčica po prosocijalnim ali ne i po agresivnim oblicima ponašanja. Broj sudionica, kao i navedeni rezultati ukazuju na interes i potrebu organiziranja dodatnih edukacija iz navedenog područja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za antropologiju

Profili:

Avatar Url Joško Sindik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Glavina, Eleonora; Sindik, Joško
Utječe li dodatna edukacija odgojitelja o socijalnoj kompetenciji na učestalost prosocijalnog i agresivnog ponašanja djece predškolskog uzrasta ? // Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (2012), 1; 180-195 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Glavina, E. & Sindik, J. (2012) Utječe li dodatna edukacija odgojitelja o socijalnoj kompetenciji na učestalost prosocijalnog i agresivnog ponašanja djece predškolskog uzrasta ?. Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (1), 180-195.
@article{article, author = {Glavina, Eleonora and Sindik, Jo\v{s}ko}, year = {2012}, pages = {180-195}, keywords = {socijalna kompetencija, prosocijalno i agresivno pona\v{s}anje djece}, journal = {Zbornik - Institut za pedago\v{s}ka istra\v{z}ivanja (Beograd)}, volume = {44}, number = {1}, issn = {0579-6431}, title = {Utje\v{c}e li dodatna edukacija odgojitelja o socijalnoj kompetenciji na u\v{c}estalost prosocijalnog i agresivnog pona\v{s}anja djece pred\v{s}kolskog uzrasta ?}, keyword = {socijalna kompetencija, prosocijalno i agresivno pona\v{s}anje djece} }
@article{article, author = {Glavina, Eleonora and Sindik, Jo\v{s}ko}, year = {2012}, pages = {180-195}, keywords = {social competence, prosocial and aggresive children's behaviour}, journal = {Zbornik - Institut za pedago\v{s}ka istra\v{z}ivanja (Beograd)}, volume = {44}, number = {1}, issn = {0579-6431}, title = {Des teachers' education about social competence have an influence on the frequency of prosocial and aggressive behavior of preschool children?}, keyword = {social competence, prosocial and aggresive children's behaviour} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • SCOPUS
  • SCI Index
  • DOAJ





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font