Pregled bibliografske jedinice broj: 600866
Povezanost ispitne anksioznosti s perfekcionizmom
Povezanost ispitne anksioznosti s perfekcionizmom // Psihologijske teme, 21 (2012), 2; 299-316 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 600866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost ispitne anksioznosti s perfekcionizmom
(The Relationship between Test Anxiety and Perfectionism)
Autori
Erceg Jugović, Inja ; Lauri Korajlija, Anita
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 21
(2012), 2;
299-316
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ispitna anksioznost; pozitivan perfekcionizam; negativan perfekcionizam; akademsko postignuće
(test anxiety; positive perfectionism; negative perfectionism; academic achievement)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi povezanost ispitne anksioznosti, pozitivnog i negativnog perfekcionizma te nekoliko mjera akademskog postignuća. Također su se željele provjeriti razlike u izraženosti ispitne anksioznosti između adaptivnih i neadaptivnih perfekcionista i neperfekcionista. U istraživanju je sudjelovao 331 student Sveučilišta u Zagrebu. Sudionici su ispunili Upitnik ispitne anksioznosti (TAI ; Spielberger, Gonzalez, Taylor, Algaze i Anton, 1978) i Ljestvicu pozitivnog i negativnog perfekcionizma (PNPS ; Terry-Short, Owens, Slade i Dewey, 1995) te odgovorili na pitanja o akademskom postignuću (prosječna ocjena na studiju, prolaznost na ispitima, zadovoljstvo sobom kao studentom) i važnosti ocjene. Utvrđena je pozitivna povezanost ispitne anksioznosti s negativnim perfekcionizmom, dok s pozitivnim perfekcionizmom povezanost nije utvrđena. Pozitivan perfekcionizam nisko je pozitivno povezan s važnošću ocjene i zadovoljstvom sobom kao studentom, a negativan perfekcionizam nisko pozitivno povezan s važnošću ocjene te nisko negativno sa zadovoljstvom sobom kao studentom. Ispitna anksioznost je nisko negativno povezana sa svim ispitivanim mjerama akademskog postignuća što može upućivati na nepovoljne posljedice njene pojave na akademsko postignuće. Izraženost ispitne anksioznosti statistički je značajno viša kod neadaptivnih perfekcionista u odnosu na adaptivne perfekcioniste i neperfekcioniste između kojih razlika nije utvrđena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301675-1389 - Anksioznost i depresivnost u cjeloživotnoj perspektivi (Jokić-Begić, Nataša, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO