Pregled bibliografske jedinice broj: 600338
Marketing veterinarskih usluga
Marketing veterinarskih usluga, 2012., diplomski rad, Veterinarski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 600338 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing veterinarskih usluga
(Marketing of veterinary services)
Autori
Jelovac, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Veterinarski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.02
Godina
2012
Stranica
50
Mentor
Cvitković, Denis ; Pavlak, Marina
Ključne riječi
marketing; marketinški splet; marketing profesionalnih usluga; veterinarske usluge
(marketing; marketing mix; marketing of professional services; veterinary services)
Sažetak
Danas postoje brojne definicije marketinga. Zajednička misao svih definicija je da se marketing bavi potrebama ljudi i pronalazi načine zadovoljenja tih potreba. Povijest marketinga kao prakse je znatno duža nego kao znanstveno-teorijske discipline. Marketing se počinje razvijati u SAD-u, od kuda se, osobito u drugoj polovici dvadesetog stoljeća, proširio na Europu i druge razvijene zemlje. Osnovni instrumenti marketinga, koji čine tzv. marketinški splet (miks), su: proizvod (usluga), mjesto (distribucija), cijena, promocija (4P = Product, Place, Price, Promotion). Marketing profesionalnih usluga je mlađa znanstveno-teorijska disciplina i praksa, koja se intenzivnije proučava i istražuje tek posljednjih petnaestak godina, čak i u najrazvijenijim gospodarstvima. Osobitosti marketinga usluga su: neopipljivost, nedjeljivost, neuskladištivost i heterogenost. Marketing profesionalnih usluga razlikuje se od marketinga primjenjivog za opipljive proizvode. Postoje brojne specifičnosti u organizaciji i provedbi marketinških aktivnosti onih koji pružaju usluge. Marketing veterinarskih usluga i veterinarskih organizacija najrazvijeniji je u SAD-u. Praksa marketinga veterinarskih usluga u Hrvatskoj je slabo razvijena. Hrvatska veterinarska komora definira i brine o poštivanju etičkog kodeksa poslovanja veterinarskih organizacija. Prema Statutu veterinarske komore, Odbor za veterinarsku etiku donosi „Pravilnik o promidžbi i načinu oglašavanja rada veterinarskih organizacija i privatne prakse“. Neke odredbe toga Pravilnika su neprimjereno ograničavajuće, a njihovim uklanjanjem povećala bi se konkurencija i natjecanje veterinarskih organizacija u pružanju kvalitetnijih i raznovrsnijih veterinarskih usluga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Veterinarska medicina
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veterinarski fakultet, Zagreb