Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 599890

Proizvodi s oznakom „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“


Pavlek, Mateja
Proizvodi s oznakom „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 599890 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Proizvodi s oznakom „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“
(Products with the „Croatian quality“ and the „Original Croatian Creation“ mark)

Autori
Pavlek, Mateja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.09

Godina
2011

Stranica
38

Mentor
Ozretić Došen, Đurđana

Ključne riječi
„Hrvatska kvaliteta“; „Izvorno hrvatsko“; oznake kvalitete; proizvodi; kupci; proizvođači
("Croatian Quality"; "Original Croatian creation“; mark of quality; products; customers; manufacturers)

Sažetak
Kvaliteta proizvoda može se povezati s oblikom, svojstvima, materijalom ili učinkom proizvoda. Ukoliko proizvod navedenim elementima zadovoljava ono što kupac očekuje to znači da je proizvod kvalitetan. Razmatranjem definicija pojma kvalitete može se zaključiti da ne postoji jednoznačan odgovor o tome što je zapravo kvaliteta. Ne postoji jednostavna i jedinstvena definicija kojom bi se moglo jednoznačno odrediti pojam kvalitete jer je to vrlo kompleksno područje. Razlog tome jest taj što kvaliteta ima elemente koji u velikom dijelu ovise o subjektivnom doživljaju proizvoda od strane potrošača. U obzir treba uzeti elemente koji su u užem smislu vezani uz tehnološku prirodu proizvoda ali i elemente koji su vezani uz percepciju potrošača o kvaliteti pojedinog proizvoda. Kvaliteta s aspekta proizvoda može se promatrati i kao jedno od vrlo važnih tržišnih obilježja. Mjerenje kvalitete je otežano no pri tom postupku moguće je koristiti usporedbe s određenim standardima te tako predočiti objektivnu kvalitetu. Drugi način mjerenja odnosi se na percipiranu kvalitetu od strane potrošača pri čemu se od samih korisnika proizvoda dobivaju dojmovi i mišljenja o kvaliteti. Pretpostavka koja se izvodi iz navedenog jest ta da kvaliteta ima veliko značenje za potrošače koji žele maksimizirati svoju korist, odnosno korist koju im proizvod pruža. To znači da potrošač očekuje što veću kvalitetu koja obuhvaća svojstva samog proizvoda, njegovu funkcionalnost te uslugu prije, za vrijeme i nakon kupovine uz prihvatljivu ili za neke potrošače što nižu cijenu. Postavlja se pitanje je li realno očekivati visoku kvalitetu uz nižu cijenu. Percepcija većine potrošača jest da je skuplji proizvod ujedno i kvalitetniji. Ipak smatra se da cijena nije dovoljno pouzdan element procjene kvalitete. Mnogo pouzdaniji element procjene ili mjerenja kvalitete je oznaka kvalitete. U završnom radu opisuju se dva pristupa: označavanje proizvoda oznakama „Izvorno hrvatsko“ i označavanje oznakom „Hrvatska kvaliteta“. Koliko je značenje ovih oznaka kvalitete i kako one utječu na odluke o kupnji hrvatskih potrošača iznimno je važno, ne samo zbog razumijevanja potreba potrošača nego i zbog poduzeća čiji su proizvodi nositelji tih oznaka. Dakle, cilj i svrha je prikazati navedene oznake kvalitete kroz dimenziju proizvoda, dimenziju proizvođača i dimenziju potrošača. Oznake „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“ imaju zadatak potaknuti domaće potrošače da kupuju domaće proizvode koji su visoke kvalitete koju im jamči ta oznaka. Izgradnjom pozitivnog stava, pozitivne percepcije ovih oznaka stvara se lojalnost potrošača prema proizvodima i proizvođačima. Hrvatska gospodarska komora pokrenula je Projekt vizualnog označavanja proizvoda koji je zaokružio napore uložene u to kako bi se oznake kvalitete „Izvorno hrvatsko“ i „Hrvatska kvaliteta“ približile potrošačima. Kao izvor podataka u izradi rada koristi se znanstvena i stručna literatura temeljem koje se teorijski raspravlja o kvaliteti proizvoda. Teorijska podloga rada temelji se na spoznajama i analizi dostupnih izvora o kvaliteti proizvoda kao tržišnom obilježju proizvoda, a upotpunjena je primjerima proizvoda- nositelja oznaka te su teorijska razmatranja potkrijepljena primjerima iz prakse, odnosno proizvodima nositeljima oznake „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Đurđana Ozretić Došen (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavlek, Mateja
Proizvodi s oznakom „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
Pavlek, M. (2011) 'Proizvodi s oznakom „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“', diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavlek, Mateja}, year = {2011}, pages = {38}, keywords = {„Hrvatska kvaliteta“, „Izvorno hrvatsko“, oznake kvalitete, proizvodi, kupci, proizvo\dja\v{c}i}, title = {Proizvodi s oznakom „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“}, keyword = {„Hrvatska kvaliteta“, „Izvorno hrvatsko“, oznake kvalitete, proizvodi, kupci, proizvo\dja\v{c}i}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavlek, Mateja}, year = {2011}, pages = {38}, keywords = {"Croatian Quality", "Original Croatian creation“, mark of quality, products, customers, manufacturers}, title = {Products with the „Croatian quality“ and the „Original Croatian Creation“ mark}, keyword = {"Croatian Quality", "Original Croatian creation“, mark of quality, products, customers, manufacturers}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font