Pregled bibliografske jedinice broj: 599490
Percepcije korisnika o korištenju financijskih usluga u paketima
Percepcije korisnika o korištenju financijskih usluga u paketima, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 599490 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcije korisnika o korištenju financijskih usluga u paketima
(Customers perceptions of the financial services packages)
Autori
Sorić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.10
Godina
2012
Stranica
138
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
banka; financijske usluge; paketna prodaja; vezana prodaja; cjenovna netransparentnost; percepcija korisnika
(bank; financial services; bundling; tying; price-no-transparency; consumer perceptions)
Sažetak
Bankama je danas više nego ikada važna agresivna prodaja financijskih proizvoda/usluga u paketima. U novije vrijeme značaj nekamatnih prihoda banaka raste – usredotočene su na zaradu od naknada koje donose prodani proizvodi i usluge. Banke prodaju proizvode pomoću vezane kupnje i prodaje u paketima. Paketi banaka cjenovno i funkcionalno su vrlo dobro diferencirani na hrvatskom tržištu. Od 2002. god. politika konkurencije u bankovnom sustavu je u nadležnosti Hrvatske narodne banke. HNB je svojim aktivnostima provodila politiku konkurencije u skladu s hrvatskim propisima. Hrvatska narodna banka želi suzbiti anti-kompetitivno ponašanje i unaprijediti konkurenciju na tržištu „maloprodajnog bankarstva“ s obzirom da je svojim istraživanjem potvrdila da prodaja proizvoda i usluga u paketima dovodi do nedovoljne cjenovne transparentnosti i kompleksnosti proizvoda koji ograničavaju zamjenjivost proizvoda i usluga istovremeno umanjujući mobilnost korisnika. Predmet magistarskog rada su percepcije korisnika o korištenju financijskih proizvoda/usluga u paketu. U radu su postavljene tri glavne i dvije pomoćne hipoteze. Istraživanjem su prihvaćene tri glavne hipoteze i jedna pomoćna, dok je druga pomoćna hipoteza odbačena. Prema dobivenim rezultatima može se zaključiti da je ugovaranjem i korištenjem paketa proizvoda/usluga korisnicima umanjena mobilnost prilikom prelaska u drugu banku. Rezultati su pokazali i postojanje veze između zadovoljstva i načina ugovaranja paketa. Najzadovoljniji su korisnici koji su sami zatražili paket a najmanje oni kojima je paket bio uvjetovan. Rezultati govore i da je dobrom diferencijacijom paketa umanjena mogućnost korisnikove usporedbe prilikom odlučivanja o promjeni banke. Dakle, rezultati govore da je umanjena mogućnost korisnikove usporedbe paketa i odabira - što predstavlja temelj konkurentnosti, a agresivna i nametnuta (uvjetovana) prodaja dovodi do manje zadovoljnih korisnika, te da prodajom u paketu banke stvaraju potpomognutu lojalnost korisnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija