Pregled bibliografske jedinice broj: 598743
Uloga učitelja u ostvarivanju nastave Prirode i društva usmjerene na učenika
Uloga učitelja u ostvarivanju nastave Prirode i društva usmjerene na učenika, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 598743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učitelja u ostvarivanju nastave Prirode i društva usmjerene na učenika
(The role of the teacher in creating teaching Science and Society aimed at students)
Autori
Cvetković, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
18.06
Godina
2012
Stranica
41
Mentor
Borić, Edita
Neposredni voditelj
Škugor, Alma
Ključne riječi
Ključni pojmovi: aktivno učenje; suradničko učenje; izvanučionična nastava; istraživačka nastava
(active learning; collaborative learning; classroom teaching; research teaching)
Sažetak
Ovaj diplomski rad daje teorijski uvid u odlike svake nastave usmjerene na učenika kao i iste u Prirodi i društvu. Za potrebe ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje u trećim i četvrtim razredima Osnovne škole „August Harambašić“ u Donjem Miholjcu s ciljem ispitivanja usmjerenosti nastave Prirode i društva na učenika. Istraživanje je provedeno u obliku anketnog upitnika koji sadrži 24 tvrdnje sadržajno vezane s nastavom usmjerenom na učenika. Prilikom obrade podataka prikupljenih istraživanjem, navedene tvrdnje grupirane su u pet kategorija. Svaka kategorija sadrži rezultate koji su interpretirani u skladu sa stručnom literaturom te mojim osobnim mišljenjem. Rezultati provedene ankete nisu u skladu s postavljenom pretpostavkom prema kojoj nastava Prirode i društva sadrži sve odlike kvalitetne nastave usmjerene na učenika. Rezultati dobiveni istraživanjem upućuju na pretežno tradicionalnu nastavu Prirode i društva u navedenoj Osnovnoj školi. Ovakvim rezultatima uvelike pridonosi pretežno starosna populacija učitelja, kao i nedovoljna opremljenost učionica računalnom tehnikom. Unatoč navedenom, ne pronalazim opravdane razloge pretežno učionične nastave, slabog korištenja materijala iz prirode te osobito prevladavanja predavačke nastave. Kako bismo se odmaknuli od tradicionalne nastave te pri tome nastavu učinili kvalitetnijom i zanimljivijom potrebno je mnogo truda i strpljenja, kako učitelja, tako i svih koji sudjeluju u ostvarivanju nastavnog procesa.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek