Pregled bibliografske jedinice broj: 598712
Hrvatski autohtoni proizvodi - brand za EU
Hrvatski autohtoni proizvodi - brand za EU // Proceedings of 41st Croatian AND 1st International Symposium on Agriculture / Sonja Jovanovac, Vlado Kovačević (ur.).
Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilšta u Osijeku, 2006. str. 1-1 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 598712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatski autohtoni proizvodi - brand za EU
(Croatian autohton product – brand for EU)
Autori
Kovačević, Dragan ; Pišonić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings of 41st Croatian AND 1st International Symposium on Agriculture
/ Sonja Jovanovac, Vlado Kovačević - Osijek : Poljoprivredni fakultet Sveučilšta u Osijeku, 2006, 1-1
ISBN
953-6331-39X
Skup
41st Croatian AND 1st International Symposium on Agriculture
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.02.2006. - 17.02.2006
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hrvatski autohtoni proizvodi
(croatian indigenous products)
Sažetak
Primjena najnovijih tehnoloških dostignuća, marketinška obrada proizvoda i tržišta, pojačani veterinarsko-zdravstveni nadzor, standardizacija i zaštita autohtonih prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj u skladu su s potrošačkim trendovima Europske unije. Također, u skladu su i sa zaokretom u zajedničkoj poljoprivrednoj politici EU (CAP) i sustavu potpore poljoprivrednoj proizvodnji, prema kojima obiteljsko gospodarstvo (farma) i održiva poljoprivredna proizvodnja postaju temelj poljoprivredne politike EU. Veća educiranost o nutritivnim i protektivnim svojstvima hrane te povećana kupovna moć potrošača u EU utjecali su na potražnju tradicionalnih (autohtonih) i ekoloških (organski proizvedenih) prehrambenih proizvoda. Autohtoni prehrambeni proizvodi koji su nezaobilazni dio kulture i tradicije nekoga kraja sve više privlači potrošače veće kupovne moći. Zbog svojih geografskih i klimatskih specifičnosti i bogate tradicije RH ima veliki broj autohtonih proizvoda (kulen, pršuti, sirevi, vina i sl.) koji će uz adekvatnu zaštitu i uspostavljanje sustava po uzoru na EU postati značajan izvozni brand posebice kroz turističku ponudu. EU pridaje veliki značaj proizvodnji tradicionalnih proizvoda što je u uskoj vezi s poticanjem ruralnog razvoja i farme (obiteljskog gospodarstva) kao temeljne proizvode jedinice u poljoprivredi. Sustav nadzora i očuvanja postignute razine kvalitete i priprema prema tradicionalnoj recepturi i tehnološkim postupcima jamstvo su kvalitete i tržišne prepoznatljivosti. MPŠVG je sukladno Zakonu o hrani objavilo: Pravilnik o oznakama izvornosti i oznakama zemljopisnog podrijetla hrane (NN br. 80/05), te Pravilnik o priznavanju posebnih svojstava hrane i dodjeli oznake „tradicionalni ugled“ (N.N. 127/05), koji su u potpunosti usklađeni s propisima EU (Uredbe Vijeća 2081/92 i 2082/892 od 14. srpnja 1992.) i čime je u potpunosti stvoren pravni okvir za zaštitu autohtonih proizvoda. S obzirom da u RH prema Zakonu o oznakama zemljopisnog podrijetla proizvoda i usluga (N.N. 78/99, 127/99) imamo zaštićeno preko Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo 9 proizvoda (Istarski pršut“ ; Torkul za maslinovo ulje ; Cetinski sir ; Drniški pršut ; Paški baškotin ; Dingač ; Paški sir ; Slavonski domaći Kulen/Kulin ; Stara slavonska šljivovica ili Slavonka), udrugama proizvođača dano je prijelazno razdoblje za usklađivanje zaštite prema novim zahtjevima do kraja 2006. godine. Zaštita autohtonih proizvoda vrlo je složen postupak koja zahtjeva osim zakonodavnog okvira i veliki napor u području: udruživanja proizvođača i marketinške obrade autohtonih proizvoda te različitim mjerama potpore proizvođačima. Osim oznaka zaštite izvornosti, tradicije i zemljopisnog porijekla u EU postoje i marketinške oznake vezane uz pojedino administrativno područje kojima je svrha promicanje i marketing autohtonih proizvoda. U Republici Hrvatskoj, od strane Hrvatske gospodarske komore ustrojeni su znakovi vizualnog označavanja hrvatskih proizvoda: "Hrvatska kvaliteta" /"Croatian Quality" i "Izvorno hrvatsko" / "Croatian Creation" namijenjeni poticanju razvoja domaće proizvodnje, podizanju razine kvalitete hrvatskih proizvoda i proizvodnih tehnologija, poticanju stvaralaštva, kreativnosti, izvornosti, razvojno-istraživačkog rada, inovacija i invencije, te promociji Republike hrvatske i promicanju hrvatskog identiteta na svjetskom tržištu. Pravo uporabe znaka “Hrvatska kvaliteta” dodjeljuje se proizvodima koji posjeduju natprosječnu kvalitetu, proizvedenim na području Republike Hrvatske. Pravo uporabe znaka “Izvorno hrvatsko” dodjeljuje se izvornim hrvatskim proizvodima koji posjeduju natprosječnu kvalitetu, najmanje kao proizvodi "Hrvatske kvalitete", a nastali su kao rezultat hrvatske tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacija i invencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Prehrambena tehnologija