Pregled bibliografske jedinice broj: 596461
Usporedba zaštite marke u hrvatskom zakonodavstvu i zakonodavstvu Europske unije
Usporedba zaštite marke u hrvatskom zakonodavstvu i zakonodavstvu Europske unije, 2012., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 596461 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba zaštite marke u hrvatskom zakonodavstvu i zakonodavstvu Europske unije
(Comparison of brand protection in Croatian legislation and the European union legislation)
Autori
Tortić, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2012
Stranica
47
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
zaštita marke; krivotvorenje; žigovno pravo; zakon o žigu; europsko žigovno pravo
(brand protection; counterfeiting; trademark law; European trademark law)
Sažetak
Prilagodba dinamičnom i turbulentnom tržišnom okruženju te sve zahtjevnijim i težim izazovima za organizacije dovela je do promjene u načinu odvijanja svakodnevnog poslovanja i premještanja fokusa s materijalnih na nematerijalne organizacijske resurse od kojih najvažnije čine upravo marke proizvoda ili usluga, odnosno korporativne marke. Mnoštvo je prednosti koje marke proizvoda ili usluga osiguravaju svojim vlasnicima zbog čega organizacije sve više prepoznaju važnost njihove pravovremene i adekvatne zaštite. U tom kontekstu, svrha rada jest, prije svega, uputiti na važnost i nužnost zaštite marke kao jednog od najvažnijih elemenata upravljanja poslovanjem i opstanka na tržištu u suvremenim tržišnim okolnostima te istražiti specifičnosti zakonodavstava RH i EU s aspekta zaštite marke. Temu zaštite marke, osim na teorijskoj razini, rad proučava i na praktičnoj razini u sklopu koje je provedeno opisno istraživanje na prigodnom uzorku od 105 studenata Sveučilišta u Zagrebu kojim su prikupljeni primarni podaci o stavovima i mišljenjima ispitanika o krivotvorenju te kupnji i korištenju lažnih marki. Rezultati istraživanja pokazuju kako je više od polovice ispitanika barem jednom u životu svjesno kupilo krivotvoreni proizvod i/ili lažnu marku, uglavnom piratske CD-e, pri čemu je glavni čimbenik utjecaja na odluku o kupnji takvih proizvoda preporuka obitelji/prijatelja/poznanika. Isto tako, ispitanici su svjesni štetnosti i ozbiljnosti problema koje krivotvorenje, lažiranje i piratstvo uzrokuje ne samo pojedinim proizvođačima, već i na cjelokupnoj nacionalnoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija