Pregled bibliografske jedinice broj: 596265
Industrijalizacija sveučilišta i dehumanizacija
Industrijalizacija sveučilišta i dehumanizacija // 21. Dani Frane Petrića / Zagorac, Ivana ; Martinović, Ivica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2012. str. 78-79 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 596265 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Industrijalizacija sveučilišta i dehumanizacija
(Industrialisation of the University and Dehumanisation)
Autori
Kokić, Tonći
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. Dani Frane Petrića
/ Zagorac, Ivana ; Martinović, Ivica - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2012, 78-79
Skup
21. Dani Frane Petrića: Ideja sveučilišta
Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 26.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
društvo znanja; Humboldt; industrijalizacija; obrazovanje; sveučilište
(knowledge society; Humboldt; industrialisation; education; university)
Sažetak
Tradicionalno sveučilište utemeljeno na Humboldtovoj ideji ima obrazovne ciljeve u dobrom temeljnom obrazovanju, razumijevanju načela znanosti i obuci za određeno zanimanje, te usmjeravanju pojedinačne naravi prema slobodi i neovisnosti. Ova koncepcija pretpostavlja samostalnog profesora koji slobodno i stvaralački traži istinu, prenoseći znanje u osobnom odnosu sa studentima u zajednici učitelja i učenika (universitas). Industrijalizaciju sveučilišta označava masovni upis na skraćeni studij, nestanak sveučilišne zajednice i obrazovne ciljevi oblikovane u stjecanje vještina potrebnih za natjecanje na tržištu rada. Industrijalizirano sveučilište gubi svoju izvornu narav, postajući samo jedna od gospodarskih djelatnosti koja proizvodi i trguje svojom robom. Industrijalizirano sveučilište razotkriva mit tzv. društva znanja o ostvarenju pravednog i boljeg društva jer masovno i površno poučavanje lako kvarljivih i promjenjivih vještina čovjeka čini oruđem gospodarstva i profita. Čovjek tako postaje sredstvom gdje njegova vrijednost ovisi o izvanjskim materijalnim ciljevima, a industrijalizacija sveučilišta znači masovnu dehumanizaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija