Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 596023

Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike


Mišurac Zorica, Irena; Cindrić, Maja
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike // Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (2012), 1; 92-110 doi:ipi (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 596023 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike
(Advantages of discussion and cognitive conflict as an instructional method in contemporary teaching of mathematics)

Autori
Mišurac Zorica, Irena ; Cindrić, Maja

Izvornik
Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd) (0579-6431) 44 (2012), 1; 92-110

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nastava matematike; diskusija; kognitivni konflikt; zaključivanje; razumijevanje; nerazumijevanje; konstrukcija znanja
(mathematics education; discussion; cognitive conflict; reasoning; understanding; misunderstanding; construction of knowledge)

Sažetak
Suvremene teorije učenja i poučavanja matematike naglašavaju važnost učenikovog aktivnog sudjelovanja u nastavnom procesu u kojem otkrivanjem i logičkim zaključivanjem dolazi do izgradnje (konstrukcije) učenikovog znanja. Prilikom takvog oblika poučavanja važno je otkrivati učenikove miskoncepcije i greške koje mogu nastati prilikom zaključivanja. Neotkrivene i prešutne učenikove pogrešno izgrađene koncepcije mogu uvelike pridonijeti suprotnom efektu kod konstrukcije znanja. U nastavi matematike mnogo je takvih situacija koje kod učenika ostavljaju nejasnoće i dovode do pogrešnih zaključaka, zbog kojih nastava matematike, a i sama matematička znanja, djeci ostavljaju utisak nečeg što nije moguće svima savladati. Diskusija i kognitivni konflikt metode su koje polazište nalaze u teoriji konstruktivizma. Cilj našeg istraživanje bio je utvrditi povećava li primjena metoda diskusije i kognitivnog konflikta na učenje dijeljenja decimalnih brojeva uspješnost učenikovog proceduralnog i konceptulanog znanja o dijeljenju decimalnih brojeva. U radu su longitudinalno, kroz jednu školsku godinu, praćene dvije skupine od po 117 učenika petih razreda osnovne škole. U prvoj skupini, poučavanoj prema smjernicama suvremene nastave matematike s učenicima se diskutiralo, otkrivale se njihove miskoncepcije i greške, te se kognitivnim konfliktom dovodilo do točnih koncepata. Druga je skupina učenika poučavana tradicionalnim načinom rada učenjem procedure i njezinim uvježbavanjem. Rad prezentira deskriptivnu analizu postupka poučavanja i kvantitativnu analizu uspješnosti temeljenu na usporedbi konceptualnih i proceduralnih znanja kog obje skupine. Rezultati rada pokazali su da primjena suvremenih metoda diskusije i kognitivnog konflikta utječe na povećanje uspješnosti kako proceduralnog, tako i konceptulanog znanja o dijeljenju decimalnih brojeva kod učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Irena Mišurac (autor)

Avatar Url Maja Cindrić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Mišurac Zorica, Irena; Cindrić, Maja
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike // Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (2012), 1; 92-110 doi:ipi (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Mišurac Zorica, I. & Cindrić, M. (2012) Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike. Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (1), 92-110 doi:ipi.
@article{article, author = {Mi\v{s}urac Zorica, Irena and Cindri\'{c}, Maja}, year = {2012}, pages = {92-110}, DOI = {ipi}, keywords = {nastava matematike, diskusija, kognitivni konflikt, zaklju\v{c}ivanje, razumijevanje, nerazumijevanje, konstrukcija znanja}, journal = {Zbornik - Institut za pedago\v{s}ka istra\v{z}ivanja (Beograd)}, doi = {ipi}, volume = {44}, number = {1}, issn = {0579-6431}, title = {Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike}, keyword = {nastava matematike, diskusija, kognitivni konflikt, zaklju\v{c}ivanje, razumijevanje, nerazumijevanje, konstrukcija znanja} }
@article{article, author = {Mi\v{s}urac Zorica, Irena and Cindri\'{c}, Maja}, year = {2012}, pages = {92-110}, DOI = {ipi}, keywords = {mathematics education, discussion, cognitive conflict, reasoning, understanding, misunderstanding, construction of knowledge}, journal = {Zbornik - Institut za pedago\v{s}ka istra\v{z}ivanja (Beograd)}, doi = {ipi}, volume = {44}, number = {1}, issn = {0579-6431}, title = {Advantages of discussion and cognitive conflict as an instructional method in contemporary teaching of mathematics}, keyword = {mathematics education, discussion, cognitive conflict, reasoning, understanding, misunderstanding, construction of knowledge} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font