Pregled bibliografske jedinice broj: 596023
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike // Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (2012), 1; 92-110 doi:ipi (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 596023 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike
(Advantages of discussion and cognitive conflict as an instructional method in contemporary teaching of mathematics)
Autori
Mišurac Zorica, Irena ; Cindrić, Maja
Izvornik
Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd) (0579-6431) 44
(2012), 1;
92-110
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastava matematike; diskusija; kognitivni konflikt; zaključivanje; razumijevanje; nerazumijevanje; konstrukcija znanja
(mathematics education; discussion; cognitive conflict; reasoning; understanding; misunderstanding; construction of knowledge)
Sažetak
Suvremene teorije učenja i poučavanja matematike naglašavaju važnost učenikovog aktivnog sudjelovanja u nastavnom procesu u kojem otkrivanjem i logičkim zaključivanjem dolazi do izgradnje (konstrukcije) učenikovog znanja. Prilikom takvog oblika poučavanja važno je otkrivati učenikove miskoncepcije i greške koje mogu nastati prilikom zaključivanja. Neotkrivene i prešutne učenikove pogrešno izgrađene koncepcije mogu uvelike pridonijeti suprotnom efektu kod konstrukcije znanja. U nastavi matematike mnogo je takvih situacija koje kod učenika ostavljaju nejasnoće i dovode do pogrešnih zaključaka, zbog kojih nastava matematike, a i sama matematička znanja, djeci ostavljaju utisak nečeg što nije moguće svima savladati. Diskusija i kognitivni konflikt metode su koje polazište nalaze u teoriji konstruktivizma. Cilj našeg istraživanje bio je utvrditi povećava li primjena metoda diskusije i kognitivnog konflikta na učenje dijeljenja decimalnih brojeva uspješnost učenikovog proceduralnog i konceptulanog znanja o dijeljenju decimalnih brojeva. U radu su longitudinalno, kroz jednu školsku godinu, praćene dvije skupine od po 117 učenika petih razreda osnovne škole. U prvoj skupini, poučavanoj prema smjernicama suvremene nastave matematike s učenicima se diskutiralo, otkrivale se njihove miskoncepcije i greške, te se kognitivnim konfliktom dovodilo do točnih koncepata. Druga je skupina učenika poučavana tradicionalnim načinom rada učenjem procedure i njezinim uvježbavanjem. Rad prezentira deskriptivnu analizu postupka poučavanja i kvantitativnu analizu uspješnosti temeljenu na usporedbi konceptualnih i proceduralnih znanja kog obje skupine. Rezultati rada pokazali su da primjena suvremenih metoda diskusije i kognitivnog konflikta utječe na povećanje uspješnosti kako proceduralnog, tako i konceptulanog znanja o dijeljenju decimalnih brojeva kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus