Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 595721

Evaluacija projekta Rani razvojni integracijski programi za djecu s neurorazvojnim rizikom i pilot projekta „Rana intervencija u obitelji


Joković Oreb, Ines; Pinjatela, Renata
Evaluacija projekta Rani razvojni integracijski programi za djecu s neurorazvojnim rizikom i pilot projekta „Rana intervencija u obitelji // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima" / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 158-159 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 595721 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Evaluacija projekta Rani razvojni integracijski programi za djecu s neurorazvojnim rizikom i pilot projekta „Rana intervencija u obitelji
(Evaluation of the project Developmental integrational programmes for early intervention and pilot project „Early intervention in the family)

Autori
Joković Oreb, Ines ; Pinjatela, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima" / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 158-159

ISBN
978-953-6418-71-8

Skup
8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
razvojni integracijski programi za ranu intervenciju
(developmental integrational programmes for early intervention)

Sažetak
Osnovni cilj istraživanja odnosio se na koncipiranje razvojnih integracijskih programa za ranu intervenciju kod djece s neurorazvojnim rizikom/neurorazvojnom teškocom, a daljnji ciljevi na: analizu nekih aspekata dijagnostike razvoja, prirodnih procesa rasta i sazrijevanja, mehanizma plasticnosti živcanog sustava i njihovo znacenje za re/habilitaciju ; provoenje i evaluacija razvojnih integracijskih programa u obitelji ; utvrđivanje angažmana roditelja u svakodnevnim aktivnostima djeteta kod kojeg postoje dijagnosticirane teškoce u razvoju ; edukaciju roditelja i strucnjaka koji rade s djecom s neurorazvojnim rizikom ; savjetovanje roditelja ; izvaninstitucionalnu pomoc i podršku obitelji djece s neurorazvojnim rizikom i posebno obitelji djece s dijagnosticiranim teškocama u razvoju. Istraživanjem je obuhvaceno 60-ero djece s neurorazvojnim rizikom/neurorazvojnom teškocom i njihovih obitelji, korisnika Kabineta za ranu psihomotoricku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveucilišta u Zagrebu. Korišteni mjerni instrumenti za djecu bili su: Münchenska funkcionalna razvojna dijagnostika ; Denver Developmental Screening II Test (DDST) ; Gross Motor Function Measure (GMFM – 66). Za roditelje: Upitnik o osnovnim demografskim karakteristikama ; Program brige o djeci (PBD) - Skala angažmana majke djeteta s teškocama u razvoju ( konstruiran za potrebe ovog istraživanja), Indeks roditeljskog stresa (Parenting Stress Index) i Procjena djetetove samoregulacije u ranom djetinjstvu (IBQ-R i ECBQ). Razvojni integracijski programi za ranu intervenciju sastoji se od tri meusobno povezana programa: 1) Rana razvojna re/habilitacija ( Neurorazvojni tretman-handling ; Senzorna integracija ; Komponente hranjenja ; Funkcionalno ucenje prema Montessori pedagogiji) b) Savjetovanje i podrška obitelji, c) Program svakodnevne brige o djetetu. Evaluacija rezultata izvršena je komponentnom analizom promjena stanja djeteta opisanog nad skupinom kvantitativnih varijabli registriranih kroz odreeni vremenski period (20 vremenskih tocaka). Ovakav nacin obrade podataka omogucen je primjenom algoritma INDIFF. U uzorku roditelja razlike među ispitanicima proučavane su pomocu robusne diskriminacijske analize. Osim što su rezultati doprinijeli jedinstvenom Nacionalnom programu zaštitnih mjera djece rođene s neurorazvojnim rizicima, takoer su doprinos teorijskoj, prakticnoj, preventivnoj i terapijskoj edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti te izvaninstitucionalnoj podršci obitelji. Primjena intenzivnog razvojnog integracijskog programa za ranu intervenciju za dijete s neurološkim abnormalnostima rezultirala je uspjehom u varijablama procjene.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Pinjatela (autor)

Avatar Url Ines Joković-Oreb (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Joković Oreb, Ines; Pinjatela, Renata
Evaluacija projekta Rani razvojni integracijski programi za djecu s neurorazvojnim rizikom i pilot projekta „Rana intervencija u obitelji // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima" / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 158-159 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Joković Oreb, I. & Pinjatela, R. (2012) Evaluacija projekta Rani razvojni integracijski programi za djecu s neurorazvojnim rizikom i pilot projekta „Rana intervencija u obitelji. U: Milković, M., Doležal, D., Hržic, G. & Stošić, J. (ur.)Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima".
@article{article, author = {Jokovi\'{c} Oreb, Ines and Pinjatela, Renata}, year = {2012}, pages = {158-159}, keywords = {razvojni integracijski programi za ranu intervenciju}, isbn = {978-953-6418-71-8}, title = {Evaluacija projekta Rani razvojni integracijski programi za djecu s neurorazvojnim rizikom i pilot projekta „Rana intervencija u obitelji}, keyword = {razvojni integracijski programi za ranu intervenciju}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jokovi\'{c} Oreb, Ines and Pinjatela, Renata}, year = {2012}, pages = {158-159}, keywords = {developmental integrational programmes for early intervention}, isbn = {978-953-6418-71-8}, title = {Evaluation of the project Developmental integrational programmes for early intervention and pilot project „Early intervention in the family}, keyword = {developmental integrational programmes for early intervention}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font