Pregled bibliografske jedinice broj: 595721
Evaluacija projekta Rani razvojni integracijski programi za djecu s neurorazvojnim rizikom i pilot projekta „Rana intervencija u obitelji
Evaluacija projekta Rani razvojni integracijski programi za djecu s neurorazvojnim rizikom i pilot projekta „Rana intervencija u obitelji // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima" / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 158-159 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 595721 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija projekta Rani razvojni integracijski programi za djecu s neurorazvojnim rizikom i pilot projekta „Rana intervencija u obitelji
(Evaluation of the project Developmental integrational programmes for early intervention and pilot project „Early intervention in the family)
Autori
Joković Oreb, Ines ; Pinjatela, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
/ Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržic, Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 158-159
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
razvojni integracijski programi za ranu intervenciju
(developmental integrational programmes for early intervention)
Sažetak
Osnovni cilj istraživanja odnosio se na koncipiranje razvojnih integracijskih programa za ranu intervenciju kod djece s neurorazvojnim rizikom/neurorazvojnom teškocom, a daljnji ciljevi na: analizu nekih aspekata dijagnostike razvoja, prirodnih procesa rasta i sazrijevanja, mehanizma plasticnosti živcanog sustava i njihovo znacenje za re/habilitaciju ; provoenje i evaluacija razvojnih integracijskih programa u obitelji ; utvrđivanje angažmana roditelja u svakodnevnim aktivnostima djeteta kod kojeg postoje dijagnosticirane teškoce u razvoju ; edukaciju roditelja i strucnjaka koji rade s djecom s neurorazvojnim rizikom ; savjetovanje roditelja ; izvaninstitucionalnu pomoc i podršku obitelji djece s neurorazvojnim rizikom i posebno obitelji djece s dijagnosticiranim teškocama u razvoju. Istraživanjem je obuhvaceno 60-ero djece s neurorazvojnim rizikom/neurorazvojnom teškocom i njihovih obitelji, korisnika Kabineta za ranu psihomotoricku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveucilišta u Zagrebu. Korišteni mjerni instrumenti za djecu bili su: Münchenska funkcionalna razvojna dijagnostika ; Denver Developmental Screening II Test (DDST) ; Gross Motor Function Measure (GMFM – 66). Za roditelje: Upitnik o osnovnim demografskim karakteristikama ; Program brige o djeci (PBD) - Skala angažmana majke djeteta s teškocama u razvoju ( konstruiran za potrebe ovog istraživanja), Indeks roditeljskog stresa (Parenting Stress Index) i Procjena djetetove samoregulacije u ranom djetinjstvu (IBQ-R i ECBQ). Razvojni integracijski programi za ranu intervenciju sastoji se od tri meusobno povezana programa: 1) Rana razvojna re/habilitacija ( Neurorazvojni tretman-handling ; Senzorna integracija ; Komponente hranjenja ; Funkcionalno ucenje prema Montessori pedagogiji) b) Savjetovanje i podrška obitelji, c) Program svakodnevne brige o djetetu. Evaluacija rezultata izvršena je komponentnom analizom promjena stanja djeteta opisanog nad skupinom kvantitativnih varijabli registriranih kroz odreeni vremenski period (20 vremenskih tocaka). Ovakav nacin obrade podataka omogucen je primjenom algoritma INDIFF. U uzorku roditelja razlike među ispitanicima proučavane su pomocu robusne diskriminacijske analize. Osim što su rezultati doprinijeli jedinstvenom Nacionalnom programu zaštitnih mjera djece rođene s neurorazvojnim rizicima, takoer su doprinos teorijskoj, prakticnoj, preventivnoj i terapijskoj edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti te izvaninstitucionalnoj podršci obitelji. Primjena intenzivnog razvojnog integracijskog programa za ranu intervenciju za dijete s neurološkim abnormalnostima rezultirala je uspjehom u varijablama procjene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb