Pregled bibliografske jedinice broj: 595548
Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom
Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom // 8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima": Knjiga sažetaka / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 87-88 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 595548 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom
(Perception of higher education teaching process accessible to students with disabilities)
Autori
Fajdetić, Andrea ; Kiš Glavaš, Lelia ; Lisak, Natalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima": Knjiga sažetaka
/ Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 87-88
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
Međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko rehabilitacijskim znanostima" (8 ; 2012)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
visokoškolska nastava; studenti s invaliditetom; prilagodba
(higher education; students with disabilities; adjustment)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja jest ispitati dosadašnje znanje i iskustvo, te preporuke suradnika u nastavi vezano uz potrebne kompetencije za planiranje, realizaciju i evaluaciju nastavnog procesa pristupačnog studentima s invaliditetom. S obzirom na cilj istraživanja ciljana skupna sudionika su mlađi nastavni kadar koji se nalazi na samom početku svog profesionalnog razvoja, i koji sustavnim vođenjem može dostići optimalnu razinu kvalitete koji se očekuje kako bi se odgovaralo na potrebe svakog studenta.Rad će prezentirati rezultate kvalitativnog istraživanja vezano uz opravdane prilagodbe u visokom obrazovanju i druge aktivnosti koje mogu doprinijeti kvaliteti obrazovanaj kroz osmišljavanje potpore studentima s invaliditetom. Ispitanici u ovom istraživanju jesu znanstveni novaci, viši asistenti, asistenti i predavači, zaposlenici Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, koji sudjeluju u realizaciji nastave studijskog programa u okviru znanstvenog polja edukacijsko-rehabilitacijske znanosti. U radu se koriste kvalitativne metode prikupljanja i analize podataka. Fokus grupni intervju proveden je s osam mlađih suradnika u nastavi, jamčeći anonimnost u postupku audio snimanja i u korištenju odgovaora (Creswell, 1998). Tematski okvir ovog grupnog intervjua prati sljedeća područja ; informiranost o studentima s invaliditetom, iskustvo rada sa studentima s invaliditetom, kompetencije za rad sa studentima s invaliditetom te za planiranje, realizaciju i evaluaciju nastavnog procesa u viskoškolskom obrazovanju. Strategije za analizu su sljedeće ; pregled prikupljenog materijala, pronalaženje kodova iz materijala, reduciranje informacija staranjem kategorija, pronalaženje veza između kategorija i stvaranje logične matrice nalaza, te osvrt na analitički okvir iz literature (Bogdan, Biklen, 1992., Huberman, Miles, 1994., Wolcott, 1994 ; prema Creswell, 1998). Rezultati izstraživanja dati će uvid u aktualno stanje i potrebe za stjecanjem specifičnih kompetencija za rad u nastavi prema načelima univerzalnog dizajna. U zaključku će se dati neke smjernice koje mogu podići kvalitetu visokoškolske nastave i izjednačavanja mogućnosti studenata s invaliditetom kroz uvažavanje znanj, iskustava i preporuka mlađeg nastavnog kadra u visokoškolskoj instituciji koja ima bogato iskustvo rada sa studentima s invaliditetom
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb