Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 595045

Naslov?! Koji naslov?!


Šamo, Renata
Naslov?! Koji naslov?! // Dijete i tekst / Vodopija, Irena i Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 187-202 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 595045 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Naslov?! Koji naslov?!
(Title?! What title?!)

Autori
Šamo, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Dijete i tekst / Vodopija, Irena i Smajić, Dubravka - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 187-202

ISBN
978-953-6965-27-4

Skup
Međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 11.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
sposobnost razumijevanja čitanjem; sažimanje teksta u naslov;
(reading comprehension ability; summarising text in title; cloze-test;)

Sažetak
U radu autorica nastoji odgovoriti na pitanje što nam sažimanje teksta u naslov može otkriti o učenikovoj sposobnosti razumijevanja čitanjem. Istraživanje čiji su rezultati ovdje djelomice predstavljeni temelji se na primjeni triju različitih clozetestova napisana na engleskom kao stranom jeziku. Cjelokupan postupak rekonstrukcije tekstova s konačnim ciljem konstruiranja njihova značenja proveden je među 37 učenika (13-14 godina) dviju osnovnih škola u Puli, a materijal sniman na audiovrpce naknadno je transkribiran, kodiran i analiziran na uzorku od 111 verbalnih protokola. Nakon svakoga zadatka čitanja u formatu cloze-testa uslijedio je polustrukturirani intervju u kojemu se prvo pitanje odnosilo na prijedlog odgovarajućega naslova pročitanoga teksta. To je pitanje postavljeno da bi se provjerilo mogu li ispitanici sažeti tekst u smisleni naslov i kojim se sredstvima, odnosno podatcima, pritom najčešće služe. Zabilježeni su odgovori raspoređeni u tri kategorije: prihvatljiv naslov, djelomično prihvatljiv naslov i neprihvatljiv naslov/bez naslova. Dobiveni rezultati pokazuju da se čitatelji s iskustvom čitanja na stranom jeziku utemeljen na učenju engleskoga jezika uglavnom oslanjaju na podatke izravno navedene u tekstu dok predlažu njegov naslov – čak i onda kada ih nepotpuno razumiju ili uopće ne razumiju. Najrjeđe su zabilježeni prijedlozi koji odražavaju određeni odmak od samoga teksta, odnosno prijedlozi u kojima se može prepoznati kritičko razmišljanje čitatelja i njegovo dublje promišljanje pročitanoga teksta, dok su prijedlozi koji nisu bili u potpunosti prihvatljivi najčešće otkrivali neki jezični problem. Nakon analize rezultata može se zaključiti, između ostaloga, kako se u našim školama strategiji sažimanja teksta u smisleni naslov ne pridaje dovoljna pozornost jer se uglavnom smatra da se konkretnim pitanjima o tekstu i/ili u razgovoru o tekstu najučinkovitije provjerava sposobnost njegova razumijevanja. Dodatna potvrda proizlazi također iz otvorenoga čuđenja i zbunjenosti većine ispitanika na samom početku intervjua, što se može pročitati već u naslovu ovoga rada

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Mihaljević-Djigunović, Jelena, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Šamo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šamo, Renata
Naslov?! Koji naslov?! // Dijete i tekst / Vodopija, Irena i Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 187-202 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Šamo, R. (2011) Naslov?! Koji naslov?!. U: Vodopija, Irena i Smajić, Dubravka (ur.)Dijete i tekst.
@article{article, author = {\v{S}amo, Renata}, year = {2011}, pages = {187-202}, keywords = {sposobnost razumijevanja \v{c}itanjem, sa\v{z}imanje teksta u naslov, }, isbn = {978-953-6965-27-4}, title = {Naslov?! Koji naslov?!}, keyword = {sposobnost razumijevanja \v{c}itanjem, sa\v{z}imanje teksta u naslov, }, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}amo, Renata}, year = {2011}, pages = {187-202}, keywords = {reading comprehension ability, summarising text in title, cloze-test, }, isbn = {978-953-6965-27-4}, title = {Title?! What title?!}, keyword = {reading comprehension ability, summarising text in title, cloze-test, }, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font