Pregled bibliografske jedinice broj: 594809
Reklamiranje u stomatologiji
Reklamiranje u stomatologiji, 2012., diplomski rad, diplomski, Stomatološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 594809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Reklamiranje u stomatologiji
(Advertising in dentistry)
Autori
Juzbašić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Stomatološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2012
Stranica
30
Mentor
Dumančić, Jelena
Ključne riječi
stomatologija ; reklamiranje
(dental medicine ; advertising)
Sažetak
Reklamiranje u Hrvatskoj je regulirano Pravilnikom o načinu oglašavanja doktora stomatologije i četvrtim dijelom Kodeksa stomatološke etike i deontologije, koje je izdala Hrvatska komora dentalne medicine (HKDM). Doktor dentalne medicine smije se oglašavati putem ploče, tiska i stručnih časopisa sukladno stomatološkoj etici i deontologiji. Sudjelovanje na radijskim ili televizijskim emisijama, kao i objavljivanje u tisku i stručnim časopisima, dopušteno je uz navođenje imena i prezimena, ali se ne smije isticati naziv i adresa privatne odnosno grupne prakse, zdravstvene ustanove ili trgovačkog društva u kojima se ta djelatnost obavlja, iznimka su zaposleni na sveučilištu. Oglašavanje je ograničeno na prvu godinu rada ordinacije. Neetično reklamiranje i kršenje normi biti će sankcionirano prema propisima koje je objavila HKDM. Na ovaj način u Hrvatskoj se nastoji spriječiti sukob interesa između stomatologa i pacijenta kojeg bi reklama mogla dovesti u zabludu, a također se sprečava zlouporaba reklamiranja u svrhu eliminacije konkurentnih ordinacija. Reklamiranje putem interneta i web stranica je područje koje trenutno nije regulirano, ali ulaskom u Europsku uniju očekuje se primjena europske regulative te bi ovaj problem uskoro mogao biti riješen. Također bi trebalo regulirati poslovnu etiku u stomatološkoj profesiji za što već postoji predloženi model profesionalne, poslovne i društvene odgovornosti stomatologa. Kada je stomatološka djelatnost dio ponude zdravstvenog turizma, promocija je u interesu države i jačanja gospodarstva. Uvođenje i usklađivanje regulativa kojima bi se ono uredilo i poticalo, preduvjet je bržeg razvoja te grane turizma u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Dentalna medicina
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Stomatološki fakultet, Zagreb