Pregled bibliografske jedinice broj: 594652
Makroekonomske posljedice izgradnje cestovne infrastrukture u Republici Hrvatskoj
Makroekonomske posljedice izgradnje cestovne infrastrukture u Republici Hrvatskoj, 2012., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 594652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Makroekonomske posljedice izgradnje cestovne infrastrukture u Republici Hrvatskoj
(Macroeconomic consequences of road infrastructure construction in Croatia)
Autori
Šarić, Šime
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2012
Stranica
34
Mentor
Bukljaš Skočibušić, Mihaela
Ključne riječi
promet; infrastruktura; makroekonomija; cestovni promet
(transport; infrastructure; macroeconomy; road traffic)
Sažetak
Materija je izložena u 6 poglavlja: 1. Uvod, 2. Važnost prometne infrastrukture, 3. Trenutno stanje RH iz makoekonomske perspektive, 4. Trenutno stanje cestovne infrastrukture u RH, 5. Utjecaj makroekonomije na cestovnu infrastrukturu i 6. Zaključak. U drugom je poglavlju riječ o važnosti prometne infrastrukture koja je tradicionalno pod snažnom zaštitom javnog sektora prvenstveno zbog njezine strateške uloge u nacionalnoj ekonomiji i zbog velikih troškova ulaganja i iznimno dugog razdoblja povrata sredstava. U trećem se poglavlju navode podatci o stanju Republike Hrvatske iz makoekonomske perspektive. Potrošački pesimizam i smanjenje raspoloživog dohotka i utjecali su na realni pad osobne potrošnje, a najveći doprinos smanjenju realnog bruto domaćeg proizvoda dali su osobna potrošnja, investicije, dok je doprinos neto izvoza bio pozitivan. U četvrtom se poglavlju opisije trenutno stanje cestovne infrastrukture, koliko kilometara cesta ima u Hrvatskoj i koliko je uloženo u njih, te potreba za održavnjem i očuvanjem postojeće cestovne infrastrukture. U petom se poglavlju opisuje utjecaj makoekonomije na cestovnu infrastrukturu odražava svekolike geografske različitosti koje se posebice odražavaju u obliku njezinoga teritorija koji je iznimno nepovoljan za prometno povezivanje. Gospodarstvo Republike Hrvatske još uvijek rješava zaostale teškoće rata i ratnih razaranja uz visoke troškove tranzicije i tržišnog osuvremenjivanja što uvjetuje dugoročni manjak vlastitog kapitala za razvitak infrastrukture, odnosno vrši iznimno visok pritisak na fiskalni i vanjskotrgovinski deficit.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport