Pregled bibliografske jedinice broj: 594574
Specifičnosti apela na strah
Specifičnosti apela na strah, 2012., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 594574 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifičnosti apela na strah
(Particularities of fear appeal)
Autori
Brlić, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.09
Godina
2012
Stranica
43
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
oglašavanje; apel na strah
(advertising; fear appeal)
Sažetak
U današnje vrijeme marketing ima važnu ulogu u prenošenju različitih poruka ciljnoj javnosti. Vrlo je važan način na koji se te poruke prenose i kako se one oblikuju. Do ciljne javnosti se može doprijeti korištenjem pozitivnih ili negativnih, te racionalnih ili emocionalnih apela. Jedan od negativnih emocionalnih apela je i apel na strah. Do sada su provođena neka istraživanja o tome treba li ili ne treba koristiti apele na strah, u kojoj ih mjeri koristiti, koju razinu straha upotrijebiti, jesu li apeli na strah etični te koje su alternative za korištenje apela na strah. Ta istraživanja su pokazala različite rezultate i utvrđeno je da sve ovisi o kulturi i o zemlji u kojoj se koristi apel na strah u oglašavanju. Istraživanja su također pokazala različite rezultate o tome jesu li bolji pozitivni ili negativni apeli. Na području Republike Hrvatske se ova tematika nije obrađivala iako se apeli na strah koriste u oglašavanju. U skladu s obrazloženjem teme, predmet završnog rada je istraživanje i analiziranje postignutih rezultata iz prijašnjih istraživanja o reakcijama potrošača na apel na strah, etičnosti apela na strah i uloge apela na strah u poticanju potrošača u promjeni navika, u svrhu boljeg razumijevanja na koji način se on može ispravno koristiti. Na temelju navedenog problema postavljeni su i osnovni ciljevi rada, koji suostvareni analiziranjem dostupnih izvora literature, a to su: - raščlanjivanje i objašnjavanje pojmova iz područja marketinške komunikacije (oglašavanja) - objašnjavanje temeljnih vrsta apela - analiza reakcija apela na strah - analiza uloge straha u poticanju potrošača na promjenu navika - analiza etičnosti apela na strah - navođenje primjera u kojima su korišteni apeli na strah.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija