Pregled bibliografske jedinice broj: 594063
Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda
Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 594063 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda
(*)
Autori
Vidović, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
07.09
Godina
2012
Stranica
43
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Užarević, Zvonimir
Ključne riječi
čovjek; zdravlje; okoliš; nastavni plan i program; studijski program
(human; health; environment; the Curriculum; study program)
Sažetak
Suvremen način života narušava mogućnost brige o vlastitom zdravlju. Dijete odrastajući u takvom okruženju nema priliku osjetiti brigu za njegovo zdravlje. Upravo je škola ta koja nakon roditeljskog do-ma djetetu treba omogućiti učenje o važnosti brige za vlastito zdravlje i učenje o čovjeku i zdravlju. Iz toga razloga autorica se odlučila za temu Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda. Nastavni plan i program propisuje što učenik treba naučiti kako bi sam preuzeo odgovornost za vlastito zdravlje što podrazumijeva stjecanje znanja o zdravoj prehrani, učenje o spolno prenosivim bolestima, očuvanje reprodukcijskog zdravlja, učinkovito suprotstavljanje uživanju sredstava ovisnosti i drugim rizičnim ponašanjima. Prema nastavnom planu i programu nastavne teme o zdravlju obvezuju učitelje da iz nastavnog predmeta prirode i društva te tjelesne i zdravstvene kulture, ali i kroz različite projekte uče djecu o važnosti očuvanja zdravlja. Povećanje razine svakodnevne tjelesne aktivnosti kod djece značajno bi doprinijelo sprječavanju razvoja navedenih bolesti današnjice. Opstanak i razvoj čovjeka kao stvaratelja pozitivnih vrijednosti i materijalnih dobara uvjetovan je motoričkim aktivnostima i kretanjem. Nastavnim planom i programom također je propisan odgoj i obrazovanje za okoliš i održivi razvoj. Čovjek svojim življenjem na različite načine utječe na okoliš, a na taj način i okoliš utječe na čovjeka. Zadaća učitelja i odgojitelja je osvijestiti djecu o važnosti čuvanja prirode i o utjecaju čovjeka na prirodu. Za provođenje sadržaja koji su propisani nastavnim planom i programom nužno je da učitelj ima kompetencije sadržaja koji prezentira. Analizirajući programe učiteljskih studija u Republici Hrvatskoj pokazalo se kako programi učiteljskih studija sadrže kolegije koji obrazuju studente sadržajima o čovjeku i zdravlju propisanim nastavnim planom i programom. Ne postoji jedan kolegij kroz koji bi studenti učili o sadržajima o čovjeku i zdravlju. Autorica smatra kako bi svaki učiteljski fakultet trebao imati kolegij Čovjek i zdravlje kroz koji bi studenti dobili potrebna znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek