Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 594063

Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda


Vidović, Marina
Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 594063 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda
(*)

Autori
Vidović, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
07.09

Godina
2012

Stranica
43

Mentor
Bogut, Irella

Neposredni voditelj
Užarević, Zvonimir

Ključne riječi
čovjek; zdravlje; okoliš; nastavni plan i program; studijski program
(human; health; environment; the Curriculum; study program)

Sažetak
Suvremen način života narušava mogućnost brige o vlastitom zdravlju. Dijete odrastajući u takvom okruženju nema priliku osjetiti brigu za njegovo zdravlje. Upravo je škola ta koja nakon roditeljskog do-ma djetetu treba omogućiti učenje o važnosti brige za vlastito zdravlje i učenje o čovjeku i zdravlju. Iz toga razloga autorica se odlučila za temu Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda. Nastavni plan i program propisuje što učenik treba naučiti kako bi sam preuzeo odgovornost za vlastito zdravlje što podrazumijeva stjecanje znanja o zdravoj prehrani, učenje o spolno prenosivim bolestima, očuvanje reprodukcijskog zdravlja, učinkovito suprotstavljanje uživanju sredstava ovisnosti i drugim rizičnim ponašanjima. Prema nastavnom planu i programu nastavne teme o zdravlju obvezuju učitelje da iz nastavnog predmeta prirode i društva te tjelesne i zdravstvene kulture, ali i kroz različite projekte uče djecu o važnosti očuvanja zdravlja. Povećanje razine svakodnevne tjelesne aktivnosti kod djece značajno bi doprinijelo sprječavanju razvoja navedenih bolesti današnjice. Opstanak i razvoj čovjeka kao stvaratelja pozitivnih vrijednosti i materijalnih dobara uvjetovan je motoričkim aktivnostima i kretanjem. Nastavnim planom i programom također je propisan odgoj i obrazovanje za okoliš i održivi razvoj. Čovjek svojim življenjem na različite načine utječe na okoliš, a na taj način i okoliš utječe na čovjeka. Zadaća učitelja i odgojitelja je osvijestiti djecu o važnosti čuvanja prirode i o utjecaju čovjeka na prirodu. Za provođenje sadržaja koji su propisani nastavnim planom i programom nužno je da učitelj ima kompetencije sadržaja koji prezentira. Analizirajući programe učiteljskih studija u Republici Hrvatskoj pokazalo se kako programi učiteljskih studija sadrže kolegije koji obrazuju studente sadržajima o čovjeku i zdravlju propisanim nastavnim planom i programom. Ne postoji jedan kolegij kroz koji bi studenti učili o sadržajima o čovjeku i zdravlju. Autorica smatra kako bi svaki učiteljski fakultet trebao imati kolegij Čovjek i zdravlje kroz koji bi studenti dobili potrebna znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Zvonimir Užarević (mentor)

Avatar Url Irella Bogut (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vidović, Marina
Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
Vidović, M. (2012) 'Zastupljenost sadržaja o čovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do četvrtoga razreda', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vidovi\'{c}, Marina}, year = {2012}, pages = {43}, keywords = {\v{c}ovjek, zdravlje, okoli\v{s}, nastavni plan i program, studijski program}, title = {Zastupljenost sadr\v{z}aja o \v{c}ovjeku i zdravlju u nastavnom programu od prvoga do \v{c}etvrtoga razreda}, keyword = {\v{c}ovjek, zdravlje, okoli\v{s}, nastavni plan i program, studijski program}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vidovi\'{c}, Marina}, year = {2012}, pages = {43}, keywords = {human, health, environment, the Curriculum, study program}, title = {\ast}, keyword = {human, health, environment, the Curriculum, study program}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font