Pregled bibliografske jedinice broj: 592754
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike // Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (2012), 1; 92-110 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 592754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike
(Advantages of Discussion and Cognitive Conflict as an Instructional Method in Contemporary teaching of Mathematics)
Autori
Mišurac Zorica, Irena ; Cindrić, Maja
Izvornik
Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd) (0579-6431) 44
(2012), 1;
92-110
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kognitivni konflikt; matematička diskusija; dijeljenje; decimalni brojevi
(cognitive conflict; mathematical discussion; division; decimal numbers)
Sažetak
Suvremene teorije učenja i poučavanja matematike naglašavaju važnost učenikovog aktivnog sudjelovanja u nastavnom procesu u kojem otkrivanjem i logičkim zaključivanjem dolazi do izgradnje (konstrukcije) učenikovog znanja. Prilikom takvog oblika poučavanja važno je otkrivati učenikove miskoncepcije i greške koje mogu nastati prilikom zaključivanja. Neotkrivene i prešutne učenikove pogrešno izgrađene koncepcije mogu uvelike pridonijeti suprotnom efektu kod konstrukcije znanja. Također i neotkrivene greške kod učenika koje se ne diskutiraju, usled cega ne mogu kognitivnim konfliktom dovesti do točne spoznaje, učenik prenosi na više razine svog obrazovanja gdje često uviđa nepovezanost i nemogućnost daljnjeg razvoja koncepta. U nastavi matematike mnogo je takvih situacija koje kod učenika ostavljaju nejasnoće i dovode do pogrešnih zaključaka, zbog kojih nastava matematike, a i sama matematička znanja, djeci ostavljaju utisak nečeg što nije moguće svima savladati. U radu su longitudinalno praćene dvije skupine učenika nižih razreda. U prvoj skupini, poučavanoj prema smjernicama suvremene nastave matematike s učenicima se diskutiralo, otkrivale se njihove miskoncepcije i greške, te se kognitivnim konfliktom dovodilo do točnih koncepata. Druga je skupina učenika poučavana tradicionalnim načinom rada – učenjem procedura i njihovim uvježbavanjem. Rad prezentira deskriptivnu analizu temeljenu na usporedbi konceptualnih i proceduralnih znanja kog obje skupine. Rezultati rada pokazali su da primjena suvremenih metoda diskusije i kognitivnog konflikta utječe na povećanje uspješnosti kako proceduralnog, tako i konceptualnog znanja o dijeljenju decimalnih brojeva kod učenika.
Izvorni jezik
Ostalo
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je objavljen na srpskom jeziku ćirilicom.
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CrossRef/DOI