Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 592754

Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike


Mišurac Zorica, Irena; Cindrić, Maja
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike // Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (2012), 1; 92-110 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 592754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike
(Advantages of Discussion and Cognitive Conflict as an Instructional Method in Contemporary teaching of Mathematics)

Autori
Mišurac Zorica, Irena ; Cindrić, Maja

Izvornik
Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd) (0579-6431) 44 (2012), 1; 92-110

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kognitivni konflikt; matematička diskusija; dijeljenje; decimalni brojevi
(cognitive conflict; mathematical discussion; division; decimal numbers)

Sažetak
Suvremene teorije učenja i poučavanja matematike naglašavaju važnost učenikovog aktivnog sudjelovanja u nastavnom procesu u kojem otkrivanjem i logičkim zaključivanjem dolazi do izgradnje (konstrukcije) učenikovog znanja. Prilikom takvog oblika poučavanja važno je otkrivati učenikove miskoncepcije i greške koje mogu nastati prilikom zaključivanja. Neotkrivene i prešutne učenikove pogrešno izgrađene koncepcije mogu uvelike pridonijeti suprotnom efektu kod konstrukcije znanja. Također i neotkrivene greške kod učenika koje se ne diskutiraju, usled cega ne mogu kognitivnim konfliktom dovesti do točne spoznaje, učenik prenosi na više razine svog obrazovanja gdje često uviđa nepovezanost i nemogućnost daljnjeg razvoja koncepta. U nastavi matematike mnogo je takvih situacija koje kod učenika ostavljaju nejasnoće i dovode do pogrešnih zaključaka, zbog kojih nastava matematike, a i sama matematička znanja, djeci ostavljaju utisak nečeg što nije moguće svima savladati. U radu su longitudinalno praćene dvije skupine učenika nižih razreda. U prvoj skupini, poučavanoj prema smjernicama suvremene nastave matematike s učenicima se diskutiralo, otkrivale se njihove miskoncepcije i greške, te se kognitivnim konfliktom dovodilo do točnih koncepata. Druga je skupina učenika poučavana tradicionalnim načinom rada – učenjem procedura i njihovim uvježbavanjem. Rad prezentira deskriptivnu analizu temeljenu na usporedbi konceptualnih i proceduralnih znanja kog obje skupine. Rezultati rada pokazali su da primjena suvremenih metoda diskusije i kognitivnog konflikta utječe na povećanje uspješnosti kako proceduralnog, tako i konceptualnog znanja o dijeljenju decimalnih brojeva kod učenika.

Izvorni jezik
Ostalo

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Rad je objavljen na srpskom jeziku ćirilicom.



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Irena Mišurac (autor)

Avatar Url Maja Cindrić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mišurac Zorica, Irena; Cindrić, Maja
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike // Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (2012), 1; 92-110 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Mišurac Zorica, I. & Cindrić, M. (2012) Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike. Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (1), 92-110.
@article{article, author = {Mi\v{s}urac Zorica, Irena and Cindri\'{c}, Maja}, year = {2012}, pages = {92-110}, keywords = {kognitivni konflikt, matemati\v{c}ka diskusija, dijeljenje, decimalni brojevi}, journal = {Zbornik - Institut za pedago\v{s}ka istra\v{z}ivanja (Beograd)}, volume = {44}, number = {1}, issn = {0579-6431}, title = {Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike}, keyword = {kognitivni konflikt, matemati\v{c}ka diskusija, dijeljenje, decimalni brojevi} }
@article{article, author = {Mi\v{s}urac Zorica, Irena and Cindri\'{c}, Maja}, year = {2012}, pages = {92-110}, keywords = {cognitive conflict, mathematical discussion, division, decimal numbers}, journal = {Zbornik - Institut za pedago\v{s}ka istra\v{z}ivanja (Beograd)}, volume = {44}, number = {1}, issn = {0579-6431}, title = {Advantages of Discussion and Cognitive Conflict as an Instructional Method in Contemporary teaching of Mathematics}, keyword = {cognitive conflict, mathematical discussion, division, decimal numbers} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • CrossRef/DOI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font