Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 592728

POZITIVNE EMOCIJE U ISPITNIM SITUACIJAMA – DOPRINOSI UČENIČKIH CILJNIH ORIJENTACIJA, VOLJNIH STRATEGIJA I ŠKOLSKOG POSTIGNUĆA


Burić, Irena; Sorić, Izabela
POZITIVNE EMOCIJE U ISPITNIM SITUACIJAMA – DOPRINOSI UČENIČKIH CILJNIH ORIJENTACIJA, VOLJNIH STRATEGIJA I ŠKOLSKOG POSTIGNUĆA // Suvremena psihologija, 14 (2011), 2; 183-199 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 592728 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
POZITIVNE EMOCIJE U ISPITNIM SITUACIJAMA – DOPRINOSI UČENIČKIH CILJNIH ORIJENTACIJA, VOLJNIH STRATEGIJA I ŠKOLSKOG POSTIGNUĆA
(POSITIVE TEST EMOTIONS – CONTRIBUTIONS OF STUDENTS GOAL ORIENTATIONS, VOLITIONAL STRATEGIES AND ACADEMIC ACHIEVEMENT)

Autori
Burić, Irena ; Sorić, Izabela

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 14 (2011), 2; 183-199

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
pozitivne ispitne emocije; ciljne orijentacije; voljne strategije; školsko postignuće
(positive test emotions; goal orientations; volitional strategies; academic achievement)

Sažetak
S obzirom na značenje koje pozitivne ispitne emocije imaju za niz relevantnih ishoda u životu učenika, te na nedovoljnu istraženost njihovih antecedenata, cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinose učeničkih ciljnih orijentacija (ciljne orijentacije naučenje, ciljne orijentacije na izvedbu, ciljne orijentacije na izbjegavanje truda), korištenja voljnih strategija prilikom učenja (strategije jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja, korištenje negativno utemeljenih poticaja), te prethodnog školskog postignuća doživljavanju emocija radosti, nade, ponosa i olakšanja u ispitnim situacijama iz matematike. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku gimnazijskih učenika (N = 365) prosječne dobi od 16 godina, koji su ispunili upitnik za vrijeme redovne nastave. Provedbom hijerarhijskih regresijskih analiza općenito je utvrđeno da učenici koji su u školi pretežno orijentirani na učenje i na izvedbu, te oni koji više koriste strategije jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja, a manje negativno utemeljene poticaje kako bi regulirali svoje emocije i motivaciju prilikom učenja matematike, u većoj mjeri doživljavaju većinu pozitivnih analiziranih emocija. Također, učenici s većim razinama postignuća u matematici, ujedno doživljavaju veći intenzitet pozitivnih ispitnih emocija. Istraživanje je pokazalo da se, u skladu s teoretskim pretpostavkama, emocije radosti, nade, ponosa i olakšanja doživljene u tipičnim ispitnim situacijama iz matematike, mogu u znatnoj mjeri objasniti učeničkim ciljnim orijentacijama, korištenjem strategija voljne kontrole prilikom učenja i razinama ranijih postignuća iz matematike. Pri tome, negativno utemeljeni poticaji pokazali su se, u terminima emocionalnog doživljavanja, kao prilično nepovoljan oblik voljne kontrole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (autor)

Avatar Url Irena Burić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Burić, Irena; Sorić, Izabela
POZITIVNE EMOCIJE U ISPITNIM SITUACIJAMA – DOPRINOSI UČENIČKIH CILJNIH ORIJENTACIJA, VOLJNIH STRATEGIJA I ŠKOLSKOG POSTIGNUĆA // Suvremena psihologija, 14 (2011), 2; 183-199 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Burić, I. & Sorić, I. (2011) POZITIVNE EMOCIJE U ISPITNIM SITUACIJAMA – DOPRINOSI UČENIČKIH CILJNIH ORIJENTACIJA, VOLJNIH STRATEGIJA I ŠKOLSKOG POSTIGNUĆA. Suvremena psihologija, 14 (2), 183-199.
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2011}, pages = {183-199}, keywords = {pozitivne ispitne emocije, ciljne orijentacije, voljne strategije, \v{s}kolsko postignu\'{c}e}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {14}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {POZITIVNE EMOCIJE U ISPITNIM SITUACIJAMA – DOPRINOSI U\v{C}ENI\v{C}KIH CILJNIH ORIJENTACIJA, VOLJNIH STRATEGIJA I \v{S}KOLSKOG POSTIGNU\'{C}A}, keyword = {pozitivne ispitne emocije, ciljne orijentacije, voljne strategije, \v{s}kolsko postignu\'{c}e} }
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2011}, pages = {183-199}, keywords = {positive test emotions, goal orientations, volitional strategies, academic achievement}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {14}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {POSITIVE TEST EMOTIONS – CONTRIBUTIONS OF STUDENTS GOAL ORIENTATIONS, VOLITIONAL STRATEGIES AND ACADEMIC ACHIEVEMENT}, keyword = {positive test emotions, goal orientations, volitional strategies, academic achievement} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts
  • SSCI
  • CSA
  • SCOPUS
  • hrčak.hr
  • Web of Science





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font