Pregled bibliografske jedinice broj: 591931
Oblikovanje i validacija upitnika kojim se mjeri stav studenata prema e-učenju
Oblikovanje i validacija upitnika kojim se mjeri stav studenata prema e-učenju // Medicina Fluminensis, 48 (2012), 1; 48-56 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 591931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje i validacija upitnika kojim se mjeri stav studenata prema e-učenju
(Development and Validation of a Questionnaire Measuring Attitudes towards e-learning among University Students)
Autori
Brumini, Gordana ; Mavrinac, Martina ; Brumini, Martina ; Špalj, Stjepan ; Blagović, Branka
Izvornik
Medicina Fluminensis (0025-7729) 48
(2012), 1;
48-56
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
e-učenje; stav; studenti; upitnik; validacija
(attitudes; e-learning; questionnaire; students; validation)
Sažetak
Cilj: Tijekom posljednjeg desetljeća provode se mnoga istraživanja koja analiziraju čimbenike utjecaja na e-učenje ; između ostalog, informatičke vještine korisnika, pristup internetu i stav studenata prema e-učenju. Većina studija stav ispituje utvrđujući svrhu i učestalost uporabe računala, dok neke mjere stav studenata upitnikom, a da pritom nisu određene mjerne osobine upitnika. Stoga je cilj ovog rada bio oblikovati upitnik za mjerenje stava studenata prema e-učenju te odrediti njegove psihometrijske osobine. Metode: Istraživanje je bilo provedeno od listopada 2010. godine do listopada 2011. godine. Ispitano je 308 ispitanika (106 studenta i 202 studentice) s Medicinskog i Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Za nastanak prve inačice upitnika oblikovano je 40 tvrdnji (čestica). Iz relevantne znanstvene literature odabrane su 22 tvrdnje, a na osnovi vlastitih znanja i iskustva preostalih 18. Dva stručnjaka koja se bave izradom i validacijom upitnika i dva stručnjaka u području e-učenja pregledala su svih 40 tvrdnji te uklonila tvrdnje sa sličnim ili nejasnim značenjima. Preostale su 24 tvrdnje na kojima je učinjena eksploratorna faktorska analiza tipa analize glavnih komponenata. Rezultati: Utvrđena su dva faktora: faktor I – pozitivan stav prema e- učenju (10 čestica), faktor II – negativan stav prema e-učenju (12 čestica). Korelacija između faktora iznosila je 0, 67. Pouzdanost upitnika bila je vrlo visoka (a = 0, 87). Završna inačica upitnika sastojala se od 22 čestice kojima se opisuje pozitivan i negativan aspekt prema e-učenju. Studenti su iskazali visoko pozitivan stav prema e-učenju (87 ± 10 od mogućih 110). Zaključak: Oblikovan je upitnik s dobrim psihometrijskim osobinama koji će u daljnjim istraživanja predstavljati standardni alat za mjerenje stava studenata prema e- učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka
Profili:
Martina Brumini (autor)
Martina Mavrinac (autor)
Gordana Brumini (autor)
Branka Blagović (autor)
Stjepan Špalj (autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- SCOPUS