Pregled bibliografske jedinice broj: 591762
Uloga obilježja rane komunikacije u diferencijalnoj dijagnostici poremećaja u ranoj dobi
Uloga obilježja rane komunikacije u diferencijalnoj dijagnostici poremećaja u ranoj dobi // Program i zbornik sažetaka Drugog hrvatskog simpozija o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Djelovati rano: zašto i kako?" / Cepanec, M ; Bučar, M. (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2011. str. 49-49 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 591762 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga obilježja rane komunikacije u diferencijalnoj dijagnostici poremećaja u ranoj dobi
(The role of early communication characteristics in differential assessment in preschool children)
Autori
Ljubešić, M., Ivšac Pavliša, J., Cepanec, M., Šimleša, S.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Program i zbornik sažetaka Drugog hrvatskog simpozija o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Djelovati rano: zašto i kako?"
/ Cepanec, M ; Bučar, M. - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2011, 49-49
ISBN
978-953-55853-2-9
Skup
Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Djelovati rano: zašto i kako?"
Mjesto i datum
Beli Manastir, Hrvatska, 29.09.2011. - 02.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
procjena; rana komunikacija; razlikovanje
(assessment; early communication; differentitation)
Sažetak
Prepoznavanje razvojnih odstupanja. Ovaj zahtjev se često otežano ostvaruje kod djece koja nemaju medicinsku dijagnozu koja uključuje visok rizik na razvojno odstupanje. Naime, postoje djeca koja su tjelesno zdrava, a njihova razvojna linija ipak nije uredna. Jedno od prvih ponašanja koje upozorava okolinu da možda s razvojem nije sve u redu je način kako dijete usvaja jezik i komunicira s okolinom. Činjenica da dijete ne govori je stoga najčešće prvi znak za odlazak stručnjaku. Stručna procjena kojom se sumnje potvrđuju ili otklanjaju traži primjenu logopedskih i psiholoških testova i ljestvica za ranu dob te dobro poznavanje razvojnih procesa. Šesnaestogodišnje iskustvo u Kabinetu za ranu komunikaciju stvorilo nam je brojne prilike za opažanje i mjerenje različitih razvojnih obilježja u djece koja ne progovaraju u očekivano vrijeme. Primjena razvojnih testova za kognitivni, komunikacijski i jezični razvoj, opažanja igre i komunikacije u velikog broja djece s produženim razdobljem predjezične komunikacije, kao i praćenje njihovog kasnijeg razvojnog ishoda, omogućili su nam uočavanje onih obilježja rane komunikacije koja su veoma informativna u razlikovanju različitih razvojnih poremećaja u djece koja imaju zajednički simptom – ne progovaraju u uobičajeno vrijeme. Činjenica da djeca ne govore je znatno manje informativna, negoli ostala obilježja njihove komunikacije i kognitivnog razvoja. U radu se prikazuju ključna komunikacijska i kognitivna obilježja, kao i njihov međuodnos te proces zaključivanja koji omogućuje rano razlikovanje poremećaja autističnog spektra, usporenog kognitivnog razvoja i zakašnjelog jezično-govornog razvoja u djece s mentalnom dobi od dvije godine. Ti su podaci kritični za ranu diferencijalnu dijagnostiku te primjenu specifičnih postupaka u ranom poticanju. Naime, često se poremećaji iz autističnog spektra ili usporeni kognitivni razvoj vode pod dijagnozama usporenog jezično-govornog razvoja ili poremećaja pažnje i hiperaktivnosti jer se nedovoljno uzimaju u obzir cjelokupni kognitivni i komunikacijski profil djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb