Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 591762

Uloga obilježja rane komunikacije u diferencijalnoj dijagnostici poremećaja u ranoj dobi


Ljubešić, M., Ivšac Pavliša, J., Cepanec, M., Šimleša, S.
Uloga obilježja rane komunikacije u diferencijalnoj dijagnostici poremećaja u ranoj dobi // Program i zbornik sažetaka Drugog hrvatskog simpozija o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Djelovati rano: zašto i kako?" / Cepanec, M ; Bučar, M. (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2011. str. 49-49 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 591762 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga obilježja rane komunikacije u diferencijalnoj dijagnostici poremećaja u ranoj dobi
(The role of early communication characteristics in differential assessment in preschool children)

Autori
Ljubešić, M., Ivšac Pavliša, J., Cepanec, M., Šimleša, S.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Program i zbornik sažetaka Drugog hrvatskog simpozija o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Djelovati rano: zašto i kako?" / Cepanec, M ; Bučar, M. - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2011, 49-49

ISBN
978-953-55853-2-9

Skup
Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Djelovati rano: zašto i kako?"

Mjesto i datum
Beli Manastir, Hrvatska, 29.09.2011. - 02.10.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
procjena; rana komunikacija; razlikovanje
(assessment; early communication; differentitation)

Sažetak
Prepoznavanje razvojnih odstupanja. Ovaj zahtjev se često otežano ostvaruje kod djece koja nemaju medicinsku dijagnozu koja uključuje visok rizik na razvojno odstupanje. Naime, postoje djeca koja su tjelesno zdrava, a njihova razvojna linija ipak nije uredna. Jedno od prvih ponašanja koje upozorava okolinu da možda s razvojem nije sve u redu je način kako dijete usvaja jezik i komunicira s okolinom. Činjenica da dijete ne govori je stoga najčešće prvi znak za odlazak stručnjaku. Stručna procjena kojom se sumnje potvrđuju ili otklanjaju traži primjenu logopedskih i psiholoških testova i ljestvica za ranu dob te dobro poznavanje razvojnih procesa. Šesnaestogodišnje iskustvo u Kabinetu za ranu komunikaciju stvorilo nam je brojne prilike za opažanje i mjerenje različitih razvojnih obilježja u djece koja ne progovaraju u očekivano vrijeme. Primjena razvojnih testova za kognitivni, komunikacijski i jezični razvoj, opažanja igre i komunikacije u velikog broja djece s produženim razdobljem predjezične komunikacije, kao i praćenje njihovog kasnijeg razvojnog ishoda, omogućili su nam uočavanje onih obilježja rane komunikacije koja su veoma informativna u razlikovanju različitih razvojnih poremećaja u djece koja imaju zajednički simptom – ne progovaraju u uobičajeno vrijeme. Činjenica da djeca ne govore je znatno manje informativna, negoli ostala obilježja njihove komunikacije i kognitivnog razvoja. U radu se prikazuju ključna komunikacijska i kognitivna obilježja, kao i njihov međuodnos te proces zaključivanja koji omogućuje rano razlikovanje poremećaja autističnog spektra, usporenog kognitivnog razvoja i zakašnjelog jezično-govornog razvoja u djece s mentalnom dobi od dvije godine. Ti su podaci kritični za ranu diferencijalnu dijagnostiku te primjenu specifičnih postupaka u ranom poticanju. Naime, često se poremećaji iz autističnog spektra ili usporeni kognitivni razvoj vode pod dijagnozama usporenog jezično-govornog razvoja ili poremećaja pažnje i hiperaktivnosti jer se nedovoljno uzimaju u obzir cjelokupni kognitivni i komunikacijski profil djeteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marta Ljubešić (autor)

Avatar Url Maja Cepanec (autor)

Avatar Url Sanja Šimleša (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ljubešić, M., Ivšac Pavliša, J., Cepanec, M., Šimleša, S.
Uloga obilježja rane komunikacije u diferencijalnoj dijagnostici poremećaja u ranoj dobi // Program i zbornik sažetaka Drugog hrvatskog simpozija o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Djelovati rano: zašto i kako?" / Cepanec, M ; Bučar, M. (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2011. str. 49-49 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Ljubešić, M., Ivšac Pavliša, J., Cepanec, M., Šimleša, S. (2011) Uloga obilježja rane komunikacije u diferencijalnoj dijagnostici poremećaja u ranoj dobi. U: Cepanec, M. & Bučar, M. (ur.)Program i zbornik sažetaka Drugog hrvatskog simpozija o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Djelovati rano: zašto i kako?".
@article{article, year = {2011}, pages = {49-49}, keywords = {procjena, rana komunikacija, razlikovanje}, isbn = {978-953-55853-2-9}, title = {Uloga obilje\v{z}ja rane komunikacije u diferencijalnoj dijagnostici poreme\'{c}aja u ranoj dobi}, keyword = {procjena, rana komunikacija, razlikovanje}, publisher = {Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)}, publisherplace = {Beli Manastir, Hrvatska} }
@article{article, year = {2011}, pages = {49-49}, keywords = {assessment, early communication, differentitation}, isbn = {978-953-55853-2-9}, title = {The role of early communication characteristics in differential assessment in preschool children}, keyword = {assessment, early communication, differentitation}, publisher = {Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID)}, publisherplace = {Beli Manastir, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font