Pregled bibliografske jedinice broj: 590276
Ostanite uključeni: Priručnik za nove korisnike slušnih pomagala
Ostanite uključeni: Priručnik za nove korisnike slušnih pomagala. Zagreb: Savez gluhih i nagluhih Grada Zagreba, 2012 (prirucnik)
CROSBI ID: 590276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ostanite uključeni: Priručnik za nove korisnike slušnih pomagala
(Stay Tuned: Manual for new hearing aid users)
Autori
Bonetti, Luka ; Kuhn, Ninoslava ; Franić, Jadranka
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, strucna
Izdavač
Savez gluhih i nagluhih Grada Zagreba
Grad
Zagreb
Godina
2012
Stranica
67
ISBN
978-953-99330-2-7
Ključne riječi
gubitak sluha; slušna pomagala; rehabilitacija slušanja
(hearing loss; hearing aids; aural rehabilitation)
Sažetak
Oštećenje sluha nameće korjenite promjene u komunikaciji, što duboko utječe na interpersonalne interakcije osobe koja je stekla oštećenje. Česti i dobro dokumentirani pratioci stečenog oštećenja sluha su depresija, tjeskoba, ljutitost, usamljenost, socijalna povučenost i izolacija, a svi proizlaze iz novonastalih komunikacijskih uvjeta, kojima se većina osoba koje su izgubile sluh ne može samostalno prilagoditi. Nakon otkrivanja gubitka sluha, osoba je suočena s drastičnim promjenama životnog stila i kvalitete života, s ograničenjem budućih izbora, krizom identiteta i osjećaja pripadanja, borbom s osjećajima o sebi kao o nagluhoj/gluhoj osobi, zabrinutošću o odnosu s okolinom, neizvjesnosti o budućnosti, lošom samopercepcijom, strahom od vječite ovisnosti o drugima te zabrinutošću o prihvaćanju od najbližih. Budući da svi navedeni problemi proizlaze iz komunikacijskih teškoća uzrokovanih oštećenjem sluha, može se stvoriti dojam da će dodjelom slušnog pomagala oni uglavnom biti umanjeni ili riješeni. Međutim, bez obzira na svoju sofisticiranost, slušno pomagalo ne može vratiti izgubljen sluh. Ono pomaže u modifikaciji okolnih zvukova, kako bi ih oštećeno uho lakše prihvatilo, ali ne čini slušanje istim kao i prije početka gubljenja sluha. Opseg pomoći pomagala nije zanemariv, no da bi ga korisnik mogao maksimalno iskoristiti treba poznavati njegove realne mogućnosti i optimalan način uporabe u danim komunikacijskim uvjetima. Također, slušanje pomoću slušnog pomagala je drukčije te mozgu treba vrijeme za prilagodbu na nov način slušanja i tumačenje značenja nove kvalitete okolnih zvukova, govornih i ostalih. Očito, nakon postavljanja dijagnoze oštećenja sluha, osobi je nužna stručna pomoć i potpora - što će pridonijeti razvoju mehanizama suočavanja i prihvaćanja sebe kao osobe koja ima oštećenje sluha te navikavanju na nov način slušanja. Novog korisnika slušnog pomagala potrebno je savjetovati o akustičkim tragovima koji pomažu u razumijevanju značenja poruka, o uporabi pomagala i strategijama reguliranja okoline. Time se izbjegavaju ili umanjuju negativna i obeshrabrujuća komunikacijska iskustva, a okolinu prilagođava vlastitim komunikacijskim potrebama i usmjerava na potporu. Pritom, savjetovanje na komunikacijskom i psihosocijalnom planu pomaže prevenciji socijalne izolacije osoba koje su izgubile sluh jer osvještavanjem vještina potrebnih za funkcionalnu komunikaciju razvija proaktivne stavove. Ovaj je priručnik proizišao upravo iz takvog edukativno- savjetodavnog programa namijenjenog potpori osobama sa stečenim oštećenjem sluha. On sadrži sve informacije bitne za uvođenje novih korisnika slušnih pomagala u problematiku oštećenja sluha. Namjena priručnika nije detaljno izlaganje rehabilitacijskih faza i postupaka, niti imenovanje i obrazlaganje razina i aktivnosti samopomoći. Priručnik treba promatrati kao omnibus podataka o glavnim temama koje su obrađene na grupnim radionicama za nove korisnike slušnih pomagala, organiziranih u sklopu projekta pod nazivom „Ostanite uključeni – podrška osobama sa stečenim oštećenjem sluha“, koji je u lipnju 2011. godine podržalo Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Luka Bonetti
(autor)