Pregled bibliografske jedinice broj: 589504
Hrvatski politički plakat: Predsjednički izbori 2009. i utjecaj personalizacije na idejna rješenja
Hrvatski politički plakat: Predsjednički izbori 2009. i utjecaj personalizacije na idejna rješenja // Zbornik radova 14. međunarodnog savjetovanja tiskarstva, dizajna i grafičkih komunikacija Blaž Baromić / Mikota, Miroslav (ur.).
Zagreb, 2010. (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 589504 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatski politički plakat: Predsjednički izbori 2009. i utjecaj personalizacije na idejna rješenja
(Croatian Political Poster: Presidential Elections of 2009 and Influence of Personalization to Creative Solutions)
Autori
Čerepinko, Darijo ; Brozović, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 14. međunarodnog savjetovanja tiskarstva, dizajna i grafičkih komunikacija Blaž Baromić
/ Mikota, Miroslav - Zagreb, 2010
Skup
14. međunarodno savjetovanje tiskarstva, dizajna i grafičkih komunikacija Blaž Baromić
Mjesto i datum
Senj, Hrvatska, 06.10.2010. - 09.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
politički plakat ; izbori 2009 ; propaganda ; političke kampanje
(political poster ; elections 2009 ; propaganda ; political campaigns)
Sažetak
Personalizacija politike i izbora fenomen je koji je prisutan u političkoj komunikaciji 'zapadnih demokracija' od kraja 20. i početka 21. stoljeća, prvenstveno zbog pojave dominantnih pojedinaca poput Bila Clintona, Tonya Blaira ili Baracka Obame, koji su glasove na izborima dobivali, kako se vjeruje, više zbog vlastite karizme i političke poruke primjerene medijskom okruženju, nego zbog čvrste stranačke podrške i glasanja za stranačke programe. Prema pojedinim teoretičarima, političko djelovanje na svim razinama, od unutrašnjeg stranačkog djelovanja do političkog marketinga i motivacije birača za političku participaciju podložno je 'medijalizaciji', a novinarima, kao i njihovoj publici u fokusu su ljudi i njihovi osobni stavovi, više nego programi, politike ili ideološke vrijednosti. Autori u radu istražuju postoji li (i ako postoji, kakav je) utjecaj personalizacije politike i kandidatskog glasovanja na poruke i vizualna rješenja političkih plakata predsjedničkih kandidata na hrvatskim predsjedničkim izborima 2009. godine te jesu li prezentirana rješenja istaknula jedinstvene karakteristike kandidata, bilo u smislu poruke odnosno vizualnog rješenja ili nisu te uspoređuju rješenja s konačnim rezultatima izbora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb